Motor i 240 DÖR!

SonKA
20 mars 2010 · 31 Inlägg

Ja hej!
Det är så att min Volvo 240 har krånglat med tomgång hela vintern. Har bytt tänd delar. Iallafall det jag vet att ja med säkerhet kan byta utan missöden.

Men det är ju nu så att motorn dör när ja trycker ner koppling för växling. Eller varvar lite lätt på tomgång (menar verkligen bara en knapp dutt på gasen)
Hon dör helst på väg in i rondell eller en korsning! Då detta gör mig extremt förbannad vill ja knappt köra åbäket längre.
Det jag har gjort är att köpa en nytt batteri (Det behövdes pågrund av den ruggiga kylan vi råkade ut för i december) Och lätt då bilen stå på tomgång i 30 minuter med nya batteriet. Efter 30 minuter lätt det som om den gick jävligt bra men glädjen var kort. räckte med att dutta till på gasen och hon dog.
Bytte även tänd kablar, rotor och fördelarlock. Kollade minst 7 gånger innan jag ens tog bort något och märkte nya locket och alla kablar för att det inte skulle bli fel.

Någon som vet vad som är knas? Går det att fixa till lite lätt? Och eventuella kostnader om du sitter på en sån information. Att lämna in på verkstad kommer inte på fråga då jag väldigt snart blir arbetslös och behöver mina pengar till annat.

Tacksam för svar!

SonKA
20 mars 2010 · 31 Inlägg

jonnielahti skrev:
tomgångsmotorn om det är en insprutare wink

Det vet jag helt ärligt inte ens vad det är för något? tongue

Drönirettab
20 mars 2010 · 21 761 Inlägg

Är det insprutningsmotor eller förgasarmotor?
Vilken årsmodell på bilen?

Interactive
20 mars 2010 · 56 Inlägg

SonKA skrev:

jonnielahti skrev:
tomgångsmotorn om det är en insprutare wink

Det vet jag helt ärligt inte ens vad det är för något? tongue

Tomgångsmotorn sitter vid insuget och har en slang som går ifrån sig (tomgångsmotorn) till insugsplasten.. förutsatt att det är en B230f?

" If you really want something in this life, you have to work for it. Now, quiet! The're about to announce the lottery numbers... "
SonKA
20 mars 2010 · 31 Inlägg

Drönirettab skrev:
Är det insprutningsmotor eller förgasarmotor?
Vilken årsmodell på bilen?

Det är en Insprutsmotor och är ifrån -88

SonKA
20 mars 2010 · 31 Inlägg

Interactive skrev:

SonKA skrev:

jonnielahti skrev:
tomgångsmotorn om det är en insprutare wink

Det vet jag helt ärligt inte ens vad det är för något? tongue

Tomgångsmotorn sitter vid insuget och har en slang som går ifrån sig (tomgångsmotorn) till insugsplasten.. förutsatt att det är en B230f?

Det låter som om det kan vara något! Ska kollas direkt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang