Tja, som rubriken lyder, jag har ett litet lekage på min IC en volvo 5:a från 1998 (t5) min största fråga är om det är farligt för motorn att köra med detta ett tag...
Tacksam för svar MvH: Victor
Livet är det som passerar när du håller på med annat.
Tja, som rubriken lyder, jag har ett litet lekage på min IC en volvo 5:a från 1998 (t5) min största fråga är om det är farligt för motorn att köra med detta ett tag...
Tacksam för svar MvH: Victor
du tappar tryck så den kommer ju inte gå lika bra så bara köpa en ny lr bättre beg på skroten som inte läcker
den laddar jue 0,9 bar men det är inte skadligt då.. jag har knappt pengar till bensin i dags läget... därför måste jag nog köra såhär till nästa lön kommer..
Livet är det som passerar när du håller på med annat.
körde med 0.9bar i min 745a med sprucken ic, märkte ingen skillnad just då men när jag bytte så va de mkt skillnad inget som skadade min motor den går bara sämre
den laddar jue 0,9 bar men det är inte skadligt då.. jag har knappt pengar till bensin i dags läget... därför måste jag nog köra såhär till nästa lön kommer..
ja min laddade 0,8 den ungefär, spelade ingen roll hur ja ställde turbon, den kom in te upp i mer tryck, eller turbon laddade väl 2 bar den men var bara o,8 som kom fram, resten flög ut i intercoolern, men vart en sju jävla skillnad när jag bytte iaf..
det kommer ju tokvarm luft in i motorn.. och motorn vill ju ha så kall luft som möjligt.. Risken är ju att turbon får för varma avgaser och det är inge bra;P