Fick ju hjälp av en kompis som jobbar på Saab att byta min vattenpump. Han tog sig även en titt på min läckande turbo och fick se att en (eller två?) vakuumslangar (såna där 8mm slangar, tror jag), var pluggade?...
Det var han o Farao som stod och spekulerade över detta mystiska fenomen, men de vågade inte göra något innan jag pratat med de som grejat med bilen innan och tagit reda på varför det är så. Fick tag på en kille som mekat den och han hade ingen aning om varför det är så. Han tyckte de lät helt galet, likaså resten jag pratat med.
Det gjordes ju ett turbobyte på den för snart två årsedan, av en då väldigt nära människa som bytte turbon med öl i blodomloppet och ingen direkt kunskap av turbobyten. Dock pratar jag inte med honom idag så jag kan inte fråga om han vet något, skiter förövrigt i det också. Men alltså, varför ens plugga dem?
Vad är meningen?... Vet ju inte hur länge det har varit såhär, men i minst två år då, sen bytet.
Pratade med en kollega igår som babblade något om att detta kan påverka cruisekontrollern också (min ökar o tappar hastighet hela tiden, kan skilja på upp till 20 km/h). Stämmer det?...
Jag kan ju inte så mycket om bilar så jag vet inte, men ni brukar ju ha koll

Och pluggade slangar till turbon = mindre laddtryck?... Bilen är ju ruskigt slö!