7255
Sök

Audi A4 1,8T -03:a läckage.

?
1 038 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#1
Jo, har märkt nu att det är läckage någonstans innan för kamremskåpan, inte så att det blir en pöl under bilen utan endast att det rycker när man stanna efter att kört länge samt att det försvinner vätska i expantionskärlet inte mycket men det ca en vecka efter man fyllt på tills de går under min och varnar.

Luktar glykol och rycker mer då man böjer ut kamremskåpan, någon som har en aning vad de kan vara då ja inte haft verktyg eller tid att kolla upp det ordentligt, vattenpumpen kanske om dem ej bytt den när kamrems bytet gjordes vid 12000 srevicen, den har rullat 17500 i dagsläget.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 mars 2010
#2
GTi-R_Danne skrev:
Jo, har märkt nu att det är läckage någonstans innan för kamremskåpan, inte så att det blir en pöl under bilen utan endast att det rycker när man stanna efter att kört länge samt att det försvinner vätska i expantionskärlet inte mycket men det ca en vecka efter man fyllt på tills de går under min och varnar.

Luktar glykol och rycker mer då man böjer ut kamremskåpan, någon som har en aning vad de kan vara då ja inte haft verktyg eller tid att kolla upp det ordentligt, vattenpumpen kanske om dem ej bytt den när kamrems bytet gjordes vid 12000 srevicen, den har rullat 17500 i dagsläget.

Vattenpumpen är ju det enda som finns innanför kamremskåpan som har med kylarvätskan att göra så mest troligt är det därifrån. Men kan ju även vara så att det läker från termostathuset och ner innanför kåpan.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

?
1 038 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
#3
te_wik skrev:
GTi-R_Danne skrev:
Jo, har märkt nu att det är läckage någonstans innan för kamremskåpan, inte så att det blir en pöl under bilen utan endast att det rycker när man stanna efter att kört länge samt att det försvinner vätska i expantionskärlet inte mycket men det ca en vecka efter man fyllt på tills de går under min och varnar.

Luktar glykol och rycker mer då man böjer ut kamremskåpan, någon som har en aning vad de kan vara då ja inte haft verktyg eller tid att kolla upp det ordentligt, vattenpumpen kanske om dem ej bytt den när kamrems bytet gjordes vid 12000 srevicen, den har rullat 17500 i dagsläget.

Vattenpumpen är ju det enda som finns innanför kamremskåpan som har med kylarvätskan att göra så mest troligt är det därifrån. Men kan ju även vara så att det läker från termostathuset och ner innanför kåpan.



Mvh Tommy

Ja å den är ju inte skitdyr heller och innerhåller inte plats som orginal gör, frågan är ju bara hur mycket jobb de är för att byta skiten roll

Trodde de skulle finnas fler auditokar/meckar här på garaget men man får väl köpa en låda öl å ägna ett par timmar i garaget smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 mars 2010
#4
GTi-R_Danne skrev:
te_wik skrev:
GTi-R_Danne skrev:
Jo, har märkt nu att det är läckage någonstans innan för kamremskåpan, inte så att det blir en pöl under bilen utan endast att det rycker när man stanna efter att kört länge samt att det försvinner vätska i expantionskärlet inte mycket men det ca en vecka efter man fyllt på tills de går under min och varnar.

Luktar glykol och rycker mer då man böjer ut kamremskåpan, någon som har en aning vad de kan vara då ja inte haft verktyg eller tid att kolla upp det ordentligt, vattenpumpen kanske om dem ej bytt den när kamrems bytet gjordes vid 12000 srevicen, den har rullat 17500 i dagsläget.

Vattenpumpen är ju det enda som finns innanför kamremskåpan som har med kylarvätskan att göra så mest troligt är det därifrån. Men kan ju även vara så att det läker från termostathuset och ner innanför kåpan.



Mvh Tommy

Ja å den är ju inte skitdyr heller och innerhåller inte plats som orginal gör, frågan är ju bara hur mycket jobb de är för att byta skiten roll

Trodde de skulle finnas fler auditokar/meckar här på garaget men man får väl köpa en låda öl å ägna ett par timmar i garaget smile

Hehe, tror mig ha sett en guide någonstans, ska se ifall jag kan hitta den.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

?
1 038 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
#5
te_wik skrev:
GTi-R_Danne skrev:
te_wik skrev:

Vattenpumpen är ju det enda som finns innanför kamremskåpan som har med kylarvätskan att göra så mest troligt är det därifrån. Men kan ju även vara så att det läker från termostathuset och ner innanför kåpan.



Mvh Tommy

Ja å den är ju inte skitdyr heller och innerhåller inte plats som orginal gör, frågan är ju bara hur mycket jobb de är för att byta skiten roll

Trodde de skulle finnas fler auditokar/meckar här på garaget men man får väl köpa en låda öl å ägna ett par timmar i garaget smile

Hehe, tror mig ha sett en guide någonstans, ska se ifall jag kan hitta den.



Mvh Tommy

Aaa, de vore skitschysst big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 mars 2010
#6
Hittar tyvärr inte den guiden. Men testa söka på nordicaudi's forum.
Jag rekomenderar att byta kamrem och spännrullen samtidigt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

?
1 038 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
#7
te_wik skrev:
Hittar tyvärr inte den guiden. Men testa söka på nordicaudi's forum.
Jag rekomenderar att byta kamrem och spännrullen samtidigt.



Mvh Tommy

oki, har sökt med hittar inget, kanske ja som är värdelös på att söka smile får väl försöka igen.

Kamremmen byttes för 5000mil sen men är inte 100% på om dem bytte vattenpumpen då eller inte, men är de åumpen så bytte dem aldrig roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 mars 2010
#8
GTi-R_Danne skrev:
te_wik skrev:
Hittar tyvärr inte den guiden. Men testa söka på nordicaudi's forum.
Jag rekomenderar att byta kamrem och spännrullen samtidigt.



Mvh Tommy

oki, har sökt med hittar inget, kanske ja som är värdelös på att söka smile får väl försöka igen.

Kamremmen byttes för 5000mil sen men är inte 100% på om dem bytte vattenpumpen då eller inte, men är de åumpen så bytte dem aldrig roll

Jaa men kanske lika bra att byta så behöver du inte oroa dig om det på några år smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

?
1 038 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
#9
te_wik skrev:
GTi-R_Danne skrev:
te_wik skrev:
Hittar tyvärr inte den guiden. Men testa söka på nordicaudi's forum.
Jag rekomenderar att byta kamrem och spännrullen samtidigt.



Mvh Tommy

oki, har sökt med hittar inget, kanske ja som är värdelös på att söka smile får väl försöka igen.

Kamremmen byttes för 5000mil sen men är inte 100% på om dem bytte vattenpumpen då eller inte, men är de åumpen så bytte dem aldrig roll

Jaa men kanske lika bra att byta så behöver du inte oroa dig om det på några år smile


Mvh Tommy

Jopp, nästa fredag blir de ny kamremsats med vibrations dämpare och vatten pump.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!


Sök