7514
Sök

Volvo 740 startar ej :/

159 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
min 740 -87:a   började för några veckor sen gå ryckigt på tomgång.... låg stabilt, upp på 1200-1300 varv ner till 500 upp på normala å så höll den på, tills den dog....   2 sek senare gick den å starta, om en lite trögt...  ställde den, har nu stått 3-4 veckor, tänkte jag skulle fixa med den idag....  då e den helt död... motorn snurrar men den tänder inte.... hmm   

Har idag bytt

*tändstift
*fördelar lock
*rotor

men ingen bättring.....

nån som har nå bra ide på vad det kan vara....

Smålänning
7 887 Inlägg
17 april 2010
Har du gnista?

Är det en förgasare eller insprutning? Elektrisk eller mekanisk insprutning isf?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

159 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
Har du gnista?

Är det en förgasare eller insprutning? Elektrisk eller mekanisk insprutning isf?

det är elektrisk insprut....   nix, ingen gnista.... hmm   funderar på om det kan vara nåt med jorden i motorn? neutral    tror ni?      bytt som sagt fördelare/rotor och tändstift, det finns ström i tändspolen, ända fram till fördelar lock.. men sen  e det dött..... hmm

1 915 Inlägg
26 april 2010
Kan vara en trasig tändmodul.
Testa byta den.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 april 2010
hall givaren\ vevaxelgivaren

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 april 2010
Säger som Louksor.

Kolla modulen för den ska " boosta " gnistan,
men frågan är om du har rätt tänd kablar. vet att min var nått så in i h*vlete seg att starta när jag inte hade de rätta kablarna.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Sök