Har fått ett jävla knackande ljud i motorn och har bytt vevlager men knacket kvarstår... Börjar tröttna. Har däremot hittat en T5 2,0 utbytesmotor för en skaplig peng. Just nu är bilen chippad och 3" hela vägen. Har cirka 330 hk men vad får jag om jag sätter i 2,0an? Passar allt från 2,3an till 2,0an? Eller går de skicka i en v70 motor smidigt från tjugohundratalet?
Behöver hjälp då första sommaren med körkort närmar sig:D
Har fått ett jävla knackande ljud i motorn och har bytt vevlager men knacket kvarstår... Börjar tröttna. Har däremot hittat en T5 2,0 utbytesmotor för en skaplig peng. Just nu är bilen chippad och 3" hela vägen. Har cirka 330 hk men vad får jag om jag sätter i 2,0an? Passar allt från 2,3an till 2,0an? Eller går de skicka i en v70 motor smidigt från tjugohundratalet?
Behöver hjälp då första sommaren med körkort närmar sig:D
Nu ger jag dig inget svar precis men att gå ner från en 2,3 L motor till 2,0 L är väl endå dumt bara för att man hittar en för skaplig peng. det är som att köpa bmw 325 med 320 motor. Man vill ju ha den effekten som bilen utsägs sig att ha leta upp en 2,3 maskin lr så får du gå igenom den du redan har, hade iaf jag gjort