Hej..
Köpte mig en Saab 900 t16 för ett tag sen som nu är avställd pågrund av att den ska fixas till..
Men en dag innan jag ställde av den så hände en grej.
Var ute och körde som vanligt och så känner jag att bilen börjar kännas rätt seg.. lägger ochså märke till att jag inte hör något dumpande ljud längre.
Och om man kollar turbomätaren så rör den sig inte mycket.. någon millimeter vid full gas men visaren håller sig precis mellan det vita och gula området.
Så turbon har helt enkelt nästan helt slutat ladda.
Tidigare innan detta hände så har magnetventilen varigt urkopplade pågrund av dålig koppling så vid full gas så orkade inte kopplingen överföra kraften så förre ägaren koppla ur magnetventilen så att bilen skulle bli enklare att köra.. bilen rörde sig dock ändå bra framåt. även fast den inte ladda fullt. (vet ej om detta har någon betydelse men skriver med det endå)
Men som sagt nu känns bilen som att den ladda extremt lite, man kan jämföra axxet med att typ köra en volvo 740:D och det vet vi ju alla som gjort det att det är ingen rolig bil att köra.
Någon som har något koll på vad som har hänt?
Rybbe
Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld