Volvo v70 97:a med en varningslampa för avgasrening som lyser

teneroth
8 maj 2010 · 61 Inlägg

Hej min v70 behöver lite hjälp.
Lampan för avgasreningen har börjat lysa nu.
Någon som vet vad det kan vara?
Är det lambdasonden tro?
Hur byter jag den isåfall? Finns det 1 eller 2 st?

Gå ner i vikt, precis som jag har gjort.
Här kan du läsa mer!
robbinT
8 maj 2010 · 341 Inlägg

börja med att läsa av felkoderna

Marlboroman
8 maj 2010 · 8 234 Inlägg

Den lampan tänds av en säg 50 olika anledningar åtminståne, så att bara gissa sig fram till felet kan ta tid och bli dyrt. Enklaste sättet att få reds på felet är att få koden/erna utlästa.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
teneroth
8 maj 2010 · 61 Inlägg

ok någon som vet ett billigt ställe att göra det på. Jag kollade på volvo och de skulle ha 995:- för att läsa av koder. Och ytterligare pengar om de ska tyda koderna rena rånet juh.

Gå ner i vikt, precis som jag har gjort.
Här kan du läsa mer!
Frosted
8 maj 2010 · 1 878 Inlägg

teneroth skrev:
ok någon som vet ett billigt ställe att göra det på. Jag kollade på volvo och de skulle ha 995:- för att läsa av koder. Och ytterligare pengar om de ska tyda koderna rena rånet juh.

för 995:- så blir det billigare at köpa dig en egen ODB-2 kontakt Länk: Tradera Länk

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Mitsuhini
8 maj 2010 · 337 Inlägg

åk till achmeds verkstad och restaurang, där får du kompispris. lätt, oftast trevligt och billigt. obs, ta med cash.

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
Stefan Varberg Supraman
8 maj 2010 · 2 300 Inlägg

haha, snacka om att dom e slut i huvudet på volvo.
När dom läser felkoder får dom upp i klartext vad felet är, inget som behöver tydas.
Åk till en oberoende verkstad så brukar dom fixa de.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Silver
23 maj 2010 · 16 Inlägg

På min v70 var det slangen på vänster sida sett framifrån på insuget som var trasig,den som går bakom insuget. Sonden skickar felkoden och indikerar fel blandning luft/bränsle därmed kan det vara mycket/många fel... men nu vet du vad det var på min. Lycka till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang