6716
Sök

Avgaser i kylarn. Audi 100

Bäst
250 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Tjena. Har en audi 100 c4 med 2.3e, 5 cyl, 133 hk, med alutopp.
Den bestigades för ca 2 år sen och fick nerslag på att avgasvärdena var ojämna.
Den hade stått i 2 år innan jag böt topplockspackning på den, fick ihop den i veckan.

Startade den idag och den gick knappt igång men snurrade iaf ett par sekunder,
men då började det att komma ut avgaser ur en kylar slang (tog bort kylarn för att komma åt).
Enligt mig så ska det väl inte komma ut avgaser där? tongue

Är det en spricka i toppen eller är den skev eller vad kan problemet vara?

Tack MVH Victor.
Senast redigerat av vitto (24 maj 2010)

Burna bör man annars dör man!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 maj 2010
Får du in avgaser så är den antingen otät pga felaktig montering eller någon defekt på toppen (skev, sprucken..)

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Bäst
250 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
topplocksbultarna drog jag med momentnyckel och följde boken, var rädd att den var sprucken/skev sad

Tack för snabba svaret!
MVH

5 710 Inlägg
25 maj 2010
Kontrollerade du toppens planhet innan du monterade den nya packningen?
Om inte kan det mycket väl vara det som felar.....

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Bounty hunter
671 Inlägg
25 maj 2010
vitto skrev:
topplocksbultarna drog jag med momentnyckel och följde boken, var rädd att den var sprucken/skev sad

Tack för snabba svaret!
MVH

som regel planar man toppen ifall man byter toppackning...alutoppar är känsliga för att bli lite skeva, motorn har antagligen kokat eller gått varm,billigare att plana än att hålla på köpa nya packningar o sånt o chansa...

Bäst
250 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Det var ändå sista chansen för stackars audin nu, anitingen skulle det ha funkat eller inte, och nu lutar det ju åt skev/sprucken topp. Nog enklare att skorta skiten då det finns ganska mkt annat att byta vilket kommer göra att det blir dyrt för en bil som gått ca 35k mil smile
Tack för alla svar!
MVH

Bounty hunter
671 Inlägg
25 maj 2010
vitto skrev:
Det var ändå sista chansen för stackars audin nu, anitingen skulle det ha funkat eller inte, och nu lutar det ju åt skev/sprucken topp. Nog enklare att skorta skiten då det finns ganska mkt annat att byta vilket kommer göra att det blir dyrt för en bil som gått ca 35k mil smile
Tack för alla svar!
MVH

vad e det för fel annars då på den då?.... roll

Bäst
250 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
kylarn har tappat sjuhelvete mkt flänsar, en skärm och bakluckan är sönder rostade, måste ha nya dämpare runt om och lite små prylar, och jag har inte tid eller pengar att fixa det smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 maj 2010
Är du verkligen säker på att det är avgaser då och inte ånga från ett ev. vätskeläckage kring kylaren?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Bounty hunter
671 Inlägg
26 maj 2010
vitto skrev:
kylarn har tappat sjuhelvete mkt flänsar, en skärm och bakluckan är sönder rostade, måste ha nya dämpare runt om och lite små prylar, och jag har inte tid eller pengar att fixa det smile

okej...har du några bilder på den o visa...eller har du besämt att dra den till skroten?

Bäst
250 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Stoppade in den under näsan och det luktade enbart avgaser om det!

Bobafett, nej det är inte bestämt, antingen skäppar vi över den till grannen eller om någon köper den i de skick den är nu för en peng smile Kan fixa bilder lite senare idag!

MVH

Bounty hunter
671 Inlägg
26 maj 2010
vitto skrev:
Stoppade in den under näsan och det luktade enbart avgaser om det!

Bobafett, nej det är inte bestämt, antingen skäppar vi över den till grannen eller om någon köper den i de skick den är nu för en peng smile Kan fixa bilder lite senare idag!

MVH

sjysst...du kan väl nämna ett pris oxå...så ska jag fundera lite...

Sök