2771
Sök

Mest olägliga stället bilen gått sönder på.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 maj 2010
#41
Olägligt och olägligt, pinsamt iallafall.... Fick bakaxelhaveri för ett par år sedan på stan när det var som mest folk ute tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 maj 2010
#42
Motorras på väg till jobbet och kopplingshaveri på väg hem ifrån hälsingland.

Motorraset var en kolv som smulades sönder när jag körde på 95-oktan och inte värmde upp bilen innan jag pressade fullt (var sen till jobbet) och nu har *antagligen* en fjäder från lamellen lossnat och kilat fast sig så att det inte går att frikoppla ordentligt utan man får pressa ner pedalen allt man kan och tvinga i nästa växel vid cirka 3500rpm.

Motorraset kostade cirka 50K och vad kopplingen hamnar på får vi se när jobbet är klart...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 167 Inlägg
29 maj 2010
#43
Motorras. Jag körde 150 på motorvägen med min trimmade Amazon 63:a, året var 1975. Motorn bara dog, det visade sig att två kolvtoppar var söndersmälta. Bilen lämnades in på Volvo där den var köpt och dom renoverade motorn utan kostnad eftersom det bara hade gått ett par månader efter jag köpt den.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 184 Inlägg
29 maj 2010
#44
Skulle hämta min Sambo en lördagskväll efter jobbet, (slutade vid 02:00 och hon ville hem från krogen), körde då tvåtaktaren, och tro det eller ej, men topplockspackningen gick och jag ordagrant sprutade ner en sprillans ny VIT Porsche 911 Turbo med massa rostfärgat vatten. Inte så kul.

Skall tilläggas att detta var mitt på Stureplan i Stockholm...
Senast redigerat av master_lars (29 maj 2010)


7 100 Inlägg
29 maj 2010
#45
generatorn dog på mazdan i måndags i trödje kl 22.00 typ,6 mil hemifrån.så en fick komma ner och starkabla mej,kom en bit,sen dog all belysning.måttligt kul att köra hem utan lysen tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 624 Inlägg
29 maj 2010
#46
Bränslepumprelät la av igår mitt på en parkering där det va fullt med folk.. lagomt skämmigt yikes
Senast redigerat av martinn (29 maj 2010)


Archmage of the entire universe
281 Inlägg
29 maj 2010
#47
bussningen till växellådslänkaget på min 9000 som jag hade small av mitt i en korsning i centrala Nyköping. gick bara att köra på 3-4-5:an. luktade duktigt med bränd koppling innan man var hemma smile

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
30 maj 2010
#48
Bränslepumpen paja på min s40 på en bilfärja på orust. Folk blev något irriterande för att de inte kom av... Men fick lyfta på baksätet och slå utav helvete så starta den efter en stund.
Sen dog min 740 på en 2:1 väg där det var enfiligt för att generatorn sa upp sig, stog lite dumt till där...


Gear Heads Göteborg
156 Inlägg
30 maj 2010
#49
En natt när jag var på väg hem från jobbet med celican jag hade kom jag till en vägsträcka utan gatbelysning och när jag tända helljuset dog bilen kanske inte så olägligt men jävligt äckligt att fara fram i 90 utan att se nått men bilen startade igen så snart jag släckte helljuset min jordfläta va lite rutten..


Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
30 maj 2010
#50
D_Nilsson skrev:
När jag skulle köra min kompis kusin till tåget då hon skulle åka hem till Katrineholm! Slutade med att hon missade tåget...men jag klagar inte! Hon stannade 1 vecka till och nu har vi varit tillsammans i över 1 år! big_smile Så hade inte bilen pajat så hade det förmodligen inte blivit vi 2! smile Ibland är det bra att bilar går sönder! cool
Det gjorde du väl med vilje!? wink "Oj bilen är sönder... du får stanna" big_smile Men kul att det gick vägen!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
30 maj 2010
#51
Min generator gick sönder under ullevimotet i köerna in mot tingstadstunneln...
Kl 07.30

HAHA fick bogserat den till Olskroken och åkte tillbaka på eftermiddagen och byte generator tongue

Peder DailyFresh

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
30 maj 2010
#52
master_lars skrev:
Skulle hämta min Sambo en lördagskväll efter jobbet, (slutade vid 02:00 och hon ville hem från krogen), körde då tvåtaktaren, och tro det eller ej, men topplockspackningen gick och jag ordagrant sprutade ner en sprillans ny VIT Porsche 911 Turbo med massa rostfärgat vatten. Inte så kul.

Skall tilläggas att detta var mitt på Stureplan i Stockholm...
Aaaj, va pinsamt... Skulle vilja sett Porscheägarens ansiktsuttryck.. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Tjatja bloggen!
150 Inlägg
30 maj 2010
#53
min morbrors gamla citroen rasade på gränsen till jugoslavien med husvagn efter wink

tjena grabbar !!


Sök