3559
Sök

Saab 9000 misständer vid låga varv när den är varm.. mycket bytt men får ej ordning på den.. HJÄLP!??

1 210 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
hedley skrev:
Komptest + provtryckning av IC.n vore nog en god idè..

Oki ett komptest är ju ingen dum idé men IC??  bör den inte gå dåligt även när de är kallt??

7 Inlägg
1 juni 2010
när min 9000 stannade på landsväg var det katten som smällt ihopp... den kunde starta ibland gick ryckigt specielt när den skulle till att börja ladda, kändes som den gick på typ tre cyl..., sen startade den inte alls.. lossa down pipen o kolla om den hoppar igång då smile

1 210 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
saimon skrev:
när min 9000 stannade på landsväg var det katten som smällt ihopp... den kunde starta ibland gick ryckigt specielt när den skulle till att börja ladda, kändes som den gick på typ tre cyl..., sen startade den inte alls.. lossa down pipen o kolla om den hoppar igång då smile

Hmm ja nu är de ju mycket bytt på min så alla förslag är ju bra..

borde den inte gå dåligt jämt då?

Nu har den slutat att stanna för mig.. utan rycker till typ som den misständer..

De som är bytt nu är

Mapsensor
vevaxelgivare
soppapump
bränslefilter
tändstift
provat med 2 st tändkassetter

Kollat vaccum slangar med startgas, men inget där som felar.. nu köpte jag nya stift ikväll igen, ska byta dom imorgon sen även temp givare...

får jag ingen ordning på den efter de, så får saab kika på den..

500 Inlägg
2 juni 2010
Kan vara något fel med programvaran. Testat att byta box?

1 210 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Nocturnal skrev:
Kan vara något fel med programvaran. Testat att byta box?

Ja de lutar åt de lr så är de en topplocks packning möjligt att de kan vara toppen då även.. får se på måndag vad de blir av de hela...

laga sen sälja, är spy leee i skiten nu!

Sök