6383
Sök

Golf 3:a skakar, som att köra med ovala hjul

1 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Min Golf har helt plötsligt börjat skaka under 1500 varv, och när man kör känns det mer eller mindre som att    köra med ovala däck och aningen ryckigt, som att den accar ojämnt.
Intressant är också att har man den på tomgång vid kallstart så skakar bilen/motorn endast lite. Om man sen gasar upp till 3500 varv och släpper gasen så har du satt igång skakandet/vibrationerna. På så sätt tror jag inte att det är nåt i vagnen. kan det vara att motorn har släppt?hmm

Jag bytte bromsar fram för nån månad sen och bilen kändes skitbra fram tills nu.

Den stora frågan är, i och med att jag misstänker kassa tändstift. Kan de göra allt detta?
Om där är igensatt bränslefilter eller skitigt spjällhus?

tack tack!smile

473 Inlägg
4 juni 2010
efter som den skakar vid vissa varv bäde när du kör men även då den står still så kan vi utesluta drivaxelarna . mer troligt att det är ett motorfäste . men det kan du kolla genom att du har en inne i bilen som släpper upp kopling med ettan i och handbroms dragen och en annan som kollar hur motorn beter sig om den rör på sig rejält så har du hittat felet du kan även känna på fästena med bräckjärn det finns ett vid höger ramben ett nedanför kylen samt ett i växellådan har även för mig att det sitter ett i bakkant.

642 Inlägg
4 juni 2010
Känns bilen ungefär som att den inte går på alla cylindrar när den börjar skaka?

Sök