5986
Sök

Motorn får för lite luft? Behöver hjälp - Audi Coupé 2.3E

10 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
Tjena! Jag (tror) att jag har problem med bränslesystemet på bilen, men jag kan vara helt ute. Det känns som den får för lite luft. Och jag hade tänkt att byta luftfilter, men jag finner inget sådant i denna motor, det verkar vara något annat system i 2.3e motorn, måste jag gå längre in än så kanske? Jag hittar ingen riktig information om motorn heller.

Aja, i alla fall, när motorn har stått över natten eller ett tag så "dör den" när jag trycker på gasen.  Jag undrar ifall det är någon annan som har haft liknande problem och hur den har fixat det.

Jag ber om ursäkt för att jag är lite "noobig". Men all hjälp eller förklaringar uppskattas!

Läxa gärna upp mig!

/mvh Fredrik

10 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
För att lägga till: Motorn går bra när den blir varm!!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 juni 2010
Luftfiltret sitter under bränslefördelaren, börja med att kolla det. Hur länge sen är det du har gjort en service?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

10 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
Eftersom bilen är relativt nyinköpt så har jag inte gjort en service. Men det är nog dags. smile Tack för att du sa vart luftfiltret satt! Blir lite lättare nu. smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 juni 2010
Ok, grattis till en skön bil smile Hoppas den fungerar som den ska efter en ordentlig service, så börja med det.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

10 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
Aa, får hoppas på det. Det är så jäkla drygt med dessa motorer, det är så mycket som är i vägen, som plast och skit. Helt omöjligt att meka med nästan. tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 juni 2010
Fredrik901 skrev:
Aa, får hoppas på det. Det är så jäkla drygt med dessa motorer, det är så mycket som är i vägen, som plast och skit. Helt omöjligt att meka med nästan. tongue

Tar man det lugnt och metodiskt så är det inga som helst problem smile

Mvh Tommy

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
5 juni 2010
Nja, man måste ju ha händer som en 14årig flicka för att kunna hålla på med dom där flärparna som håller fast "locket" tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök