4695
Sök

Råd om Sänkning Nissan Almera n15

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Tjo. har lite funderingar över sänkning på min Nissan Almera n15 -99 hatchback

Det första jag gjorde när jag köpte min almera var å sänkte den 35 mm med mekonomens sänkningssats..
Det passade perfekt med 17" fälgar...

Nu är det så att jag ska eventuellt beställa breeeda 15" fälgar och göra "tysk stuk" på den..

Men 35mm sänkning räcker inte riktigt till.. hur ska jag göra?.. hittar ingenstans där det finns fjädrar som sänker runt 60mm och ekonomin tillåter inte coilovers..

Ska jag kapa sänkningsfjädrarna eller är jag illa tvungen att köpa coilovers? eller ska jag kapa av original fjädrarna och testa?

1 271 Inlägg
31 mars 2009
är nog bättre att kappa original fjädrarna och testa som du skrivit. har med funderat på breddade plåtisar på min

1 271 Inlägg
6 april 2009
hur går det med tyskstukningen hade velat se hur det blir

2 Inlägg
7 juni 2010
Jag lånar tråden lite
Jag har själv en Almera N15 och är väldigt sugen att sänka den en aning. Men då är frågan, är det möjligt att köra en fuling och kapa fjädrarna eller är det sån fjädring att det inte är möjligt?

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
Klart att det går att kapa fjädrarna.. men inget att rekomendera.. jag köpte sänkningsfjädrar till min som sänkte 35 mm och det var ganska lagom, och det vart grym skön väghållning. Men visst prova kapa dom. räkna med  dock att fjädrarna blir för korta och kan lossna från plattorna.. så var noga med någon fästanordning så dom sitter kvar på rätt plats..

2 Inlägg
8 juni 2010
Mog1 skrev:
Klart att det går att kapa fjädrarna.. men inget att rekomendera.. jag köpte sänkningsfjädrar till min som sänkte 35 mm och det var ganska lagom, och det vart grym skön väghållning. Men visst prova kapa dom. räkna med  dock att fjädrarna blir för korta och kan lossna från plattorna.. så var noga med någon fästanordning så dom sitter kvar på rätt plats..

Tack för svar! smile
Jo det var nämligen brorsan som misstänkte att det inte var lika lätt att "fulsänka" på nissan än vad det är på volvos eftersom de antagligen är lite annorlunda fjäderanordning.
Men då kanske man vågar sig på att sänka iaf lite tills dess att man har råd med riktig sänkningssats.
Är ju lite tråkigt när bilen ser ut som den ska lyfta från marken vilken sekund som helst roll

Sök