Saab 9-5 99.a blå rökpuff vid gaspådrag

ina81
4 juni 2010 · 28 Inlägg

Då jag gasar typ omkörning lr liknande och sedan växlar upp så kommer det ett stort rökmoln bakom mig. Kommer endast vid växling efter en snabb acceleration om jag kör om .ligger jag på högt motorvarv utan att växla direkt utan väntar 5- 10 sek kommer ingen rök. Har nyss byggt om vevhus ventilationen då försvann problemen i ganska precis en månad för att sedan återkomma. Bilen går hur bra som helst. Om det är turbon som håller på att ge upp borde den inte röka hela tiden då?

Vad kan detta vara?

ina81
4 juni 2010 · 28 Inlägg

kan varva upp bilen på 5000 varv utan rök det kommer ändast vid växling

ina81
7 juni 2010 · 28 Inlägg

Ingen????

jocke_gronberg
7 juni 2010 · 4 586 Inlägg

Turbon mår inte bra

Det kan sluta med som du säger att det ryker hela tiden

Senast redigerat av jocke_gronberg (7 juni 2010)

TheBlackBullit
7 juni 2010 · 195 Inlägg

turbon på väg o dra.. pallar inte trycket längre !! smile

BMW E39 M5 (2000)
ina81
10 juni 2010 · 28 Inlägg

Idag blev det total haveri på turbo men jag har redan beställt en ny .Röker konstant och luktar bränt som sjutton. Lite surt att byta den då man nyss köpt bilen men men. Tack för hjälpen i alla fall

micke-opel
10 juni 2010 · 562 Inlägg

ina81 skrev:
Idag blev det total haveri på turbo men jag har redan beställt en ny .Röker konstant och luktar bränt som sjutton. Lite surt att byta den då man nyss köpt bilen men men. Tack för hjälpen i alla fall

När du ändå är i farten är det lika bra att ta ner tråget och byta sugsil oxå! Kan va igensatt..

9-5 Aero Sedan -05
ina81
11 juni 2010 · 28 Inlägg

ok ja de ska jag be dom som byter att kolla. HAn vi köpte bilen sa dom gjort rent tråget innan vi köpte bilen för 3 månader sedan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang