2920
Sök

Solfilm eller ej?...

Arkitekt/Designer
31 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
Har en svart 911 med solfilm, skulle vilja höra vad som tycks vara bäst på bilen, solfilm eller ej?

Anledningen till frågan är för att jag tagit bort filmen från sidorutorna, men fy fan vilket jobb, filmen har suttit fast ett bra tag och klister filmen som sitter kvar efter bortagningen av solfilmen är riktigt knepig att få bort... Det gör mig nästan mer intresserad att sätta ny film på sidorutorna igen bara för att få slippa det där eländiga jobbet!!  roll lite slappt kanske?

Ni kan se bilen på min sida: http://www.garaget.org/?car=190860

Tack,

Edward

Cheers!
E

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 juni 2010
Tvätta rutorna med t-röd så försvinner det förbenade klistret så kan du avgöra om du vill lägga jobb på ny film sen. smile

Själv tycker jag den antagligen är snyggare utan, men det är väl individuellt. Grymt snygg 911 annars. big_smile

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

108 Inlägg
8 juni 2010
Det är snyggt med, jag tycker att det alltid är snyggt med tonade rutor, men eftersom det inte är så mycket fönster och bilen är svart så syns det inte att den "lilla" bakrutan är en ruta utan ser mer ut att vara en del av plåten... så jag röstar på utan.

Sätter du dit ny film utan att göra rent först så syns väl det gamla klistret...?

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
8 juni 2010
ITS_CUSTOM skrev:
Det är snyggt med, jag tycker att det alltid är snyggt med tonade rutor, men eftersom det inte är så mycket fönster och bilen är svart så syns det inte att den "lilla" bakrutan är en ruta utan ser mer ut att vara en del av plåten... så jag röstar på utan.

Sätter du dit ny film utan att göra rent först så syns väl det gamla klistret...?

Ta ej T-sprit, för att rengöra/tabort klister, det bästa är diskmedel (10 droppar) i en liter vatten! Sedan använder du nya rakblad!
Spruta blandningen på limmet låt verka några minuter, spruta en gång till, sedan skrapar du med rakblad!

En ljus solfilm kan va snyggt på en 911 (ink framdörrar)

Obs du måste ta bort gammalt klister för att sätta nu solfilm!
mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

Arkitekt/Designer
31 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
SOLFILM skrev:
ITS_CUSTOM skrev:

Ta ej T-sprit, för att rengöra/tabort klister, det bästa är diskmedel (10 droppar) i en liter vatten! Sedan använder du nya rakblad!
Spruta blandningen på limmet låt verka några minuter, spruta en gång till, sedan skrapar du med rakblad!

En ljus solfilm kan va snyggt på en 911 (ink framdörrar)

Obs du måste ta bort gammalt klister för att sätta nu solfilm!
mvh
Jörgen

Tack Jörgen för ditt AWESOME svar!!! ska försöka mig på den stora j#*&! bakrutan på fredag, haft nog för ett par dagar... smile

Det där med diskmedel verkar dock långsökt, men jag förstår du vet vad du pratar om. Jag raporterar med nya bilder förhopningsvis till efter helgen då.

CHEERS!!

Cheers!
E

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 juni 2010
Helvetes jävla jobb å ta bort film e det ja......

Jag använde rakblad å fönsterputs funka men fan va tid det tog...

Det där med eller utan e svårt. Min bil tycker ju iaf jag blev sjukt mkt snyggare med toning. Så länge det e samma toning på alla rutor så e det nice tycker jag. Kolsvart bak å inget fram ser EPA ut liksom

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Arkitekt/Designer
31 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Helvetes jävla jobb å ta bort film e det ja......

Jag använde rakblad å fönsterputs funka men fan va tid det tog...

Det där med eller utan e svårt. Min bil tycker ju iaf jag blev sjukt mkt snyggare med toning. Så länge det e samma toning på alla rutor så e det nice tycker jag. Kolsvart bak å inget fram ser EPA ut liksom

Jo, håller med dig om epa looken som jag just nu har...haha. OSKÖNT? Ja!

Ska ta bort skiten ikväll tror jag... shit vilket jobb efter jobbet!!

Cheers

Cheers!
E

Solfilmsmontör
2 Inlägg
12 juni 2010
Är det bara sidorutorna du behöver hjälp med?
Jag använder mig av både yes och t-sprit samt rakblad.  Rakbladet kan du inte använda på bakrutan om du har eltrådar.

Hör av dig om du behöver hjälp

MVH
Elin

Avstängd
1 031 Inlägg
Xenoholic
2 559 Inlägg
12 juni 2010
Solfim. Självklart, men bara lagom. INTE kolsvart cool
Senast redigerat av Aerocombi (12 juni 2010)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Sök