8095
Sök

Bytt bensinpump men får inget bränsletryck

840 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
Har en Saab 9000 -96 2.0 lågtrycksturbo vars bensinpump gav upp. I samband med bytet av bensinpumpen (köpte en begagnad enhet med både pump och armatur) så byttes även anslutningarna (den ena gick av, därav bytet).
Det hörs att pumpen går igång när man vrider på tändningen men det finns inget bränsletryck. Kontrollerade först bränsleledningen framme vid motorn men där fanns ingen soppa. Tog sedan loss ledningarna vid bensinfiltret men det kommer ingen bensin där heller (tvångskörde pumpen med relät förbikopplat).

Vad kan det vara som gör att det inte blir något bränsletryck?

Tacksam för all hjälp som kan fås....

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 juni 2010
du har inte satt + och minus fel? jag har gjort det felet en gång

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

337 Inlägg
18 juni 2010
precis, då pumpar den åt fel håll, annars kan det vara något fel på pumpen iallafall

840 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
Pumpen satt redan i sin behållare (kom direkt från en annan Saab 9000 Ltt) och kontaktstycket går bara att sätta i åt ett håll. För säkerhets skull provade jag att vända polerna genom att dra egna kablar mellan kontaktstyckena. Kollade iofs bara bränsletillgången framme vid motorn (inte vid bensinfiltret) med polerna åt respektive håll men det borde ju inte göra någon skillnad....rimligtvis.
Pumpen lät olika beroende på åt vilket håll polerna satt men kunde inte få fram någon bensin.......usch

Börjar så smått fundera om utbytespumpen också är defekt....men den låter ju som den ska....

840 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
agadiffen skrev:
har en ny pump till 9000 ltt som ligger

Hoppas att jag ska slippa byta pumpen igen, skulle kännas ganska surt men vi får väl se....
Funderade lite på det faktum att pumpen ligger i en behållare men den borde väl fyllas med bensin när man sänker ner den i tanken?

Andra tips?

Sök