Biltemas nya hålborrade bromsskivor..

n_andersson
20 juni 2010 · 689 Inlägg

På min 940 turbo köpte jag vanliga biltema skivor som jag lämna in på borrning och dom sprack inte nånstans fast jag hade dom i 4 år

Joakim-S Hobby Fotograf
20 juni 2010 · 650 Inlägg

Köpte biltemas borrade skivor till min 850, funkade kanon!

MG e-HS (2021)
bad-reaper
20 juni 2010 · 198 Inlägg

frugan jobbar på biltema så jag kan med säker stämma berätta att biltemas skivor är exakt samma som brembo! (görs till o med i samma maskiner), detta gäller även hjullager, stötdämpare, avgas system mm. däremot så e det inte att rekomendera att anvenda deras belägg tillsammans med "sport skivorna" dom slits fruktansvärt fort.

VolksWagen, Its not about miles per hour, its about smiles per mile!
dawwe ...has left the building...
20 juni 2010 · 4 474 Inlägg

Kan vara som så att det är Brembo som tillverkar Biltemas skivor, inget snack om saken. Frågan är om det är samma kvalitets-krav på skivorna som label:as med "Biltema". Det är ju tänkbart att man har större toleranser tex, eller att man använder sig av en annan kvalitet på metallen (föga troligt men inte omöjligt). Det Biltema gör är att de går ut med en förfrågning när de skall köpa in något, förmodligen har de en lägsta kravspec. Den tillverkare/leverantör som kan leverera till lägst pris (oftas?) får beställningen är min gissning. Sen skall man komma ihåg att vissa tillverkare/leverantörer väljer att label:a produkten med "Biltema" för att skydda sitt egna varumärke då det brukar skilja en hel del i pris på prylar köpta hos Biltema kontra Mekonomen tex...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang