Film: Eskilstuna Shootout 2010 - 4 Juli

Quantic
6 juli 2010 · 645 Inlägg

Här kommer mina filmer från Eskilstuna Shootout premiären!

Del 1:



Del 2:

FoXoN
6 juli 2010 · 502 Inlägg

Trevligt med lite filmer från Shootout. Sappa igenom dom lite snabbt. Såg bra ut. Ska kolla igenom hela senare när jag ha lite mindre downloads. ;P

FreddeK
6 juli 2010 ·

riktigt grymma filmer=)

Quantic
6 juli 2010 · 645 Inlägg

FreddeK skrev:
riktigt grymma filmer=)

Tackar så mkt! smile

Meems Mupp?
7 juli 2010 · 28 Inlägg

Kul med lite film. smile Och dom var riktigt bra gjorda.

Cippe
7 juli 2010 · 82 Inlägg

Bra filmat.... Som alltid :-)

FoXoN
7 juli 2010 · 502 Inlägg

Nu har jag tittat på filmerna. Kanon bra jobbat ! Fortsätt så. smile

volvoentusiasten
7 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Då du verkar utge dig för att ha ett produktionsbolag så måste jag nog säga att det var väldigt konstiga vinklar, man såg inte så mycket bilar. Du får skaffa en steadycam-lösning alternativt redigera det i efterhand.
Och vad sjutton har hänt med mikrofonen haha? min mobilkamera spelar in bättre ljud smile

Annars var filmerna väldigt bra smile Fick en hel del trevliga upplevelser!

Måste nog säga att sekvenserna på starterna bakifrån är mina favoriter!

Senast redigerat av linuslinje (7 juli 2010)

Quantic
7 juli 2010 · 645 Inlägg

linuslinje skrev:
Då du verkar utge dig för att ha ett produktionsbolag så måste jag nog säga att det var väldigt konstiga vinklar, man såg inte så mycket bilar. Du får skaffa en steadycam-lösning alternativt redigera det i efterhand.
Och vad sjutton har hänt med mikrofonen haha? min mobilkamera spelar in bättre ljud smile

Annars var filmerna väldigt bra smile Fick en hel del trevliga upplevelser!

Måste nog säga att sekvenserna på starterna bakifrån är mina favoriter!

Haha utger mig absolut inte för o va ett produktionsbolag, är en helt vanlig hobbyfilmare men tycker att det jag gör ändå är produktioner i stil med andra filmare. Jag använder en HD-kamera från Netonnet för 2000kr och då kan man inte förvänta sig allt för mkt av varken bild eller ljud. Jag försöker hela tiden utvecklas som filmare. Steadycam är inte gratis o jag har inte dom resurserna att inhandla ett sånt system tyvärr.

Jag gör mitt bästa utifrån dom grejer jag har, men är folk redo att sponsra med lite prylar så kan jag göra allt mkt bättre! Och ja tyvärr distar micken rejält men då skulle du hört den förra kameran...

Kul att du gillade filmerna annars.

Mvh Johan

volvoentusiasten
7 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Quantic skrev:

linuslinje skrev:
Då du verkar utge dig för att ha ett produktionsbolag så måste jag nog säga att det var väldigt konstiga vinklar, man såg inte så mycket bilar. Du får skaffa en steadycam-lösning alternativt redigera det i efterhand.
Och vad sjutton har hänt med mikrofonen haha? min mobilkamera spelar in bättre ljud smile

Annars var filmerna väldigt bra smile Fick en hel del trevliga upplevelser!

Måste nog säga att sekvenserna på starterna bakifrån är mina favoriter!

Haha utger mig absolut inte för o va ett produktionsbolag, är en helt vanlig hobbyfilmare men tycker att det jag gör ändå är produktioner i stil med andra filmare. Jag använder en HD-kamera från Netonnet för 2000kr och då kan man inte förvänta sig allt för mkt av varken bild eller ljud. Jag försöker hela tiden utvecklas som filmare. Steadycam är inte gratis o jag har inte dom resurserna att inhandla ett sånt system tyvärr.

Jag gör mitt bästa utifrån dom grejer jag har, men är folk redo att sponsra med lite prylar så kan jag göra allt mkt bättre! Och ja tyvärr distar micken rejält men då skulle du hört den förra kameran...

Kul att du gillade filmerna annars.

Mvh Johan

smile Inte, tänkte med alla intros osv du hade?

Ingen orsak, sorry om det inte lät så konstruktivt.

Vad är det för kamera du har? Riktigt bra kvalitet för att vara i den budgeten.
På de flesta kameror så kan man skruva på en pinne under, har man den där lilla pinnen eller ett handtag som man håller med handen på så blir bilden fruktansvärt mkt mer stabilare, kolla lite på youtube, finnas massor av sådana hemmabyggen.

Tråkigt att de har tryckt in en så dålig mikrofon i kameran då den fimlade ju väldigt bra annars.

En pinne och en extern mikrofon får du nog investera i, sen jäklar. smile

Quantic
7 juli 2010 · 645 Inlägg

linuslinje skrev:
smile Inte, tänkte med alla intros osv du hade?

Ingen orsak, sorry om det inte lät så konstruktivt.

Vad är det för kamera du har? Riktigt bra kvalitet för att vara i den budgeten.
På de flesta kameror så kan man skruva på en pinne under, har man den där lilla pinnen eller ett handtag som man håller med handen på så blir bilden fruktansvärt mkt mer stabilare, kolla lite på youtube, finnas massor av sådana hemmabyggen.

Tråkigt att de har tryckt in en så dålig mikrofon i kameran då den fimlade ju väldigt bra annars.

En pinne och en extern mikrofon får du nog investera i, sen jäklar. smile

Att jag har intros och så är ju för att kunna göra reklam för min blogg och vem vet om man kanske inte kan starta ett bolag i framtiden och då är det ju bra att ha ett inarbetat varumärke redan så folk vet man är smile
Det va ju till o med så att Landracing såg mina filmer på deras forum där jag skapade en tråd och frågade om jag ville göra officiella videos till dom och självklart ville jag det! Världens chans o få jobba med det på riktigt så att säga o utvecklas som filmskapare, en dröm för mig.

Jag har faktist ett trebent stativ som kameran är monterad på, sen va marken inte alltid så jämn där jag kunde stå för att få schyssta vinklar o det va trångt för att inte va i vägen för folk och bilar som matades fram hela tiden. Jag använder en Avant VF-HD15 som sparar filerna i MOV .264 format dvs direkt i vanligt HD-format på ett SDHC-kort så det är smidigt o kunna föra över filerna till datorn sen. Kommer köpa in mer grejer till utrustningen självklart men jag är en man med många olika intressen så man får ta lite i taget helt enkelt. Måste ju ha råd o ha en schysst bil o kunna köra till alla evenemang också wink

Microfonen är inte jättedålig egentligen, men när du har kompressormatade bigblocks med näst intill obefintligt avgassystem 2-3dm från dig så tror jag väldigt många kameror får problem med ljudupptagningen =P

Hoppas du fått en lite mer insikt i hur allt går till bakom kulisserna smile

Tack också alla ni andra som skrivit fina kommentarer smile Jättekul att mina filmer uppskattas! Jag lägger ner stor möda för att man ska få en bra filmupplevelse och det e kul att tekniken äntligen är på min sida så jag kan producera 20 min färdigklippt material på 2 dagar!

Mvh Johan

Senast redigerat av Quantic (7 juli 2010)

Cocco_Bill
8 juli 2010 · 11 Inlägg

Tack för filmerna, uppskattas verkligen!

carneskold
8 juli 2010 · 9 Inlägg

Tackar och bockar för filmerna.
Kul att min bil syns i första rutan på den översta filmen.big_smile

Senast redigerat av carneskold (8 juli 2010)

BMW 2000 Touring "Mormors gamla" (1972)
G-son
8 juli 2010 · 18 Inlägg

Tycker Quantic gör ett lysande jobb. Han är ju som sagt en glad ammatör med ambitioner. Fast persoligen tycker jag han passerat ammatörstadiet hehe.

Hoppas ingen stör sig på att introna snart kommer få en proffsig ljudläggning då, för det ska jag ta hjälp av via en god vän utbildad på SAE studios.

Kul att eskilstuna folket gillade att se sigsjälva på tuben :-)
Era bilar höll HÖG kvalitet måste jag säga

Proud member of Team Insane Racing
Quantic
8 juli 2010 · 645 Inlägg

G-son skrev:
Tycker Quantic gör ett lysande jobb. Han är ju som sagt en glad ammatör med ambitioner. Fast persoligen tycker jag han passerat ammatörstadiet hehe.

Hoppas ingen stör sig på att introna snart kommer få en proffsig ljudläggning då, för det ska jag ta hjälp av via en god vän utbildad på SAE studios.

Kul att eskilstuna folket gillade att se sigsjälva på tuben :-)
Era bilar höll HÖG kvalitet måste jag säga

Tackar så mkt för det berömmet! Det värmer i själen! smile

Och håller absolut med att Eskilstunabilarna höll bra kvalité! Blev riktigt bra i kombination med några av våra tuffaste bilar från Norrtälje!

Cocco_Bill skrev:
Tack för filmerna, uppskattas verkligen!

Kul att du gilla dom! smile Din bil är förbannat snygg o se på o lät riktigt gött!

carneskold skrev:
Tackar och bockar för filmerna.
Kul att min bil syns i första rutan på den översta filmen big_smile

Så lite så! big_smile
Tyckte din bil va riktigt ball smile Finns inte så många BMW av den klassen o det skicket kvar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang