Körkortsindragning på fel vis...

Boostrider Försöker iaf
13 juli 2010 · 1 998 Inlägg

Jag lider med dig.

Det är inte första gången han gör något dumt. Inte tionde heller utan de har hänt väldigt mycket runt honom.

De senaste jag hörde var att han åkte bakom en kompis brorsa som åkte moped. Han hade inte en aning om att *** var bakom och helt plötsligt griper han tag i hans axel och drar in honom till vägkanten för att göra en rutinkontroll på moppen och förarbevis osv. Inte blinka eller något sådant innan.

Detta fick jag höra av kompisen och fick sedan de bekräftat av hans far.

Men sen gav han ju sebastian loeb böter på svenska rallyt för 2 år sen. Alla andra hade ju släppt förbi honom men *** måste hävda sig.

Tror han sökte till insatsstyrkan men blev nekad eller nått sådant så kanske därför han är grinig tongue


Jag hoppas iaf att de löser sig för dig och att du på något vis får en stadig inkomst igen.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
dcay Licenssvetsare
13 juli 2010 · 927 Inlägg

Han verkar ju ha storhetsvansinne iallafall..

+1 på det med gruppen på fb och tidningarna iallfall!

Senast redigerat av dcay (13 juli 2010)

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
14 juli 2010 · 963 Inlägg

dcay skrev:
Han verkar ju ha storhetsvansinne iallafall..

+1 på det med gruppen på fb och tidningarna iallfall!

Skickade in tips till AB igår.

Lagt upp en grupp på FB nu. Lite trött så säg gärna till om ni har bra förslag på förbättring av text/bilder.
http://www.facebook.com/group.php?gid=132068323497801



kenny_crx skrev:
Starta en facebook grupp om att vi vill att *** ska avgå smile

Fixed it! Se ovan länk. smile

Senast redigerat av TCG (14 juli 2010)

Robboo
14 juli 2010 · 1 Inlägg

Vart skitsur när jag läste detta, jobbar i norge själv så jag har rätt bra koll på hur d funkar.

Ang dina möjligheter till pengar ifrån norge:
Har du jobbat och betalat skatt i norge har du rätt till "dagpengar" (stämpling) från nav, inget snack om saken. Detta gäller både om du blir uppsagd eller permiterad. Bor man i sverige så brukar man dock fylla i en speciell blanket för att flytta sin norska akassa till den svenska.

Finns ju nått avtal om gemensam arbetsmarknad i norden så detta ska inte vara några problem.

Problemet är att hela deras system är som ett lotteri, pratar du med 5 olika personer på nav får du 5 olika svar...

Nu vet jag inte hur bra kontakt du haft med din chef men den ultimata "lösningen" hade ju varit att han hem-permiterat dig med motiveringen "arbetsbrist" tills du fått tillbaka ditt kort.

Det du nu skall göra är att ringa ditt nav kontor och kräva att dom sänder dig alla papper som behövs.

Kan säkert dröja innan det betalas ut något men du ska inte skänka bort pengar som du har rätt till.
//Robban

Senast redigerat av Robboo (14 juli 2010)

Muttley
14 juli 2010 ·

Puggen skrev:
Men efterssom du GRETA är nyreggad och den ENDA som verkar vara på polismannens sida... vill jag fråga dej en sak som jag vill att du svarar ärligt på.. och inga politer svar nu.. utan ett JA eller ett NEJ.. ok?

Tycker du, även OM jag hade begått brottet, att det är ett rimligt straff, är det i proportion till brottet?



Det finns ingen bevisning överhuvudtaget... för detta brott ens har begåtts av NÅGON.. allt som finns är ett bevis på att Herr *** har knappat på en höger och sen en vänsterknapp på sin polis pilot... INGET annat

OM du hade begått brottet, ja alltså jag skiter i vilket men om du nu har kört i 196 km/h eller vad de nu var för hastighet. Så ja då var de ju rätt straff, bli av med körkortet helt och hållet sen om du har jobb som kräver körkort de är faktiskt inte polisens fel. Utan de får man ha i bakhuvudet om man nu kör på de viset att jobbet även ryker.

MEN de är OM du har gjort det. Så halshugg inte mig nu för vad jag tycker.

Cgee ohshit
14 juli 2010 · 1 285 Inlägg

*** stoppar ju allt o alla istortsett :o

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Puggen
14 juli 2010 · 26 Inlägg

tkd_rille skrev:

Puggen skrev:
Men efterssom du GRETA är nyreggad och den ENDA som verkar vara på polismannens sida... vill jag fråga dej en sak som jag vill att du svarar ärligt på.. och inga politer svar nu.. utan ett JA eller ett NEJ.. ok?

Tycker du, även OM jag hade begått brottet, att det är ett rimligt straff, är det i proportion till brottet?



Det finns ingen bevisning överhuvudtaget... för detta brott ens har begåtts av NÅGON.. allt som finns är ett bevis på att Herr *** har knappat på en höger och sen en vänsterknapp på sin polis pilot... INGET annat

OM du hade begått brottet, ja alltså jag skiter i vilket men om du nu har kört i 196 km/h eller vad de nu var för hastighet. Så ja då var de ju rätt straff, bli av med körkortet helt och hållet sen om du har jobb som kräver körkort de är faktiskt inte polisens fel. Utan de får man ha i bakhuvudet om man nu kör på de viset att jobbet även ryker.

MEN de är OM du har gjort det. Så halshugg inte mig nu för vad jag tycker.

närå.. det är lungt ag förstår dej.. men nu är saken den att jag inte har begått brottet..., men personligen står jag fast vid att det är ett grymt hårt straff oavsett om man är skyldig eller inte..

Vad jag menade med det var att straffet är väldigt hårt i förhållande till brottet, speciellt om man jämför med betydligt värre brott där straffen blir en örfil istortsett..


Tack och lov så var det inget brott som involverar att sno en 100-ing från staten eller så som jag blivit anklagad för.. för då hade jag ju skakat galler för läänge sedan

Senast redigerat av Puggen (14 juli 2010)

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
dcay Licenssvetsare
14 juli 2010 · 927 Inlägg

TCG skrev:

dcay skrev:
Han verkar ju ha storhetsvansinne iallafall..

+1 på det med gruppen på fb och tidningarna iallfall!

Skickade in tips till AB igår.

Lagt upp en grupp på FB nu. Lite trött så säg gärna till om ni har bra förslag på förbättring av text/bilder.
http://www.facebook.com/group.php?gid=132068323497801



kenny_crx skrev:
Starta en facebook grupp om att vi vill att *** ska avgå smile

Fixed it! Se ovan länk. smile

Hade mer än gärna gått med men är uppenbarligen med i för många grupper mad

Muttley
14 juli 2010 ·

Puggen skrev:

tkd_rille skrev:

Puggen skrev:
Men efterssom du GRETA är nyreggad och den ENDA som verkar vara på polismannens sida... vill jag fråga dej en sak som jag vill att du svarar ärligt på.. och inga politer svar nu.. utan ett JA eller ett NEJ.. ok?

Tycker du, även OM jag hade begått brottet, att det är ett rimligt straff, är det i proportion till brottet?



Det finns ingen bevisning överhuvudtaget... för detta brott ens har begåtts av NÅGON.. allt som finns är ett bevis på att Herr *** har knappat på en höger och sen en vänsterknapp på sin polis pilot... INGET annat

OM du hade begått brottet, ja alltså jag skiter i vilket men om du nu har kört i 196 km/h eller vad de nu var för hastighet. Så ja då var de ju rätt straff, bli av med körkortet helt och hållet sen om du har jobb som kräver körkort de är faktiskt inte polisens fel. Utan de får man ha i bakhuvudet om man nu kör på de viset att jobbet även ryker.

MEN de är OM du har gjort det. Så halshugg inte mig nu för vad jag tycker.

närå.. det är lungt ag förstår dej.. men nu är saken den att jag inte har begått brottet..., men personligen står jag fast vid att det är ett grymt hårt straff oavsett om man är skyldig eller inte..

Vad jag menade med det var att straffet är väldigt hårt i förhållande till brottet, speciellt om man jämför med betydligt värre brott där straffen blir en örfil istortsett..


Tack och lov så var det inget brott som involverar att sno en 100-ing från staten eller så som jag blivit anklagad för.. för då hade jag ju skakat galler för läänge sedan

Du vet väl med dig själv att du gjort rätt och ska stå fast vid det tycker jag, och kämpa för att få tillbaka ditt körkort.

Jo de är klart straffet drabbar ju yrkesförare 100 gånger mer än om man hade jobbat på en fabrik eller nått man kan ta tåg buss till. Men de vet man med sig själv att då är de väldigt dumt att ryka på körkortet.  Men likväl kan man inte ha undantag för om man då vrålkör som idioter om man då är yrkesförare.
Hoppas de löser sig för dig.

Sorra3D
14 juli 2010 · 41 Inlägg

TCG skrev:

dcay skrev:
Han verkar ju ha storhetsvansinne iallafall..

+1 på det med gruppen på fb och tidningarna iallfall!

Skickade in tips till AB igår.

Lagt upp en grupp på FB nu. Lite trött så säg gärna till om ni har bra förslag på förbättring av text/bilder.
http://www.facebook.com/group.php?gid=132068323497801



kenny_crx skrev:
Starta en facebook grupp om att vi vill att *** ska avgå smile

Fixed it! Se ovan länk. smile

haha de här gjorde min dag ^^

har följt det här ända sen det startades och lider med dig.

hoppas allt ordnar sig för dig ^^

davel
14 juli 2010 · 347 Inlägg

Har även följt detta ordentligt.
Tycker verkligen att det här är väldigt allvarligt och oavsett om du har gjort brottet eller inte, vilket jag nu är säker på att du inte har gjort, så ska inte polisen få göra såhär och lämna dig i en svår ekonomisk situation bara för att det är semester!
Det är skamligt att det sköts såhär dåligt och polischefen borde verkligen ha dragit i några trådar när du förklarade din situation för att iallafall få igång rättegången.

I vilket fall som helst så har säkert polisen i fråga fått sig en rejäl j*vla utskällning av sin chef för det han har gjort.

Nämnde du på något vis att du hade diskuterat detta på forum på nätet eller liknande som polisen i fråga kunde få reda på? För det verkar ju som att "greta" registrerades och skrev sitt inlägg efter ditt besök på stationen...

Senast redigerat av davel (14 juli 2010)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
chrizz Administratör
14 juli 2010 · 11 783 Inlägg

Om ni vill diskutera ämnen som det i den här tråden så är ni mer än välkomna att göra det, men vi kräver att det sker på ett schysst sätt utan att personer hängs ut vid namn, och utan att man skriver idiotiska kommentarer som "grisar" osv. Här skall det diskuteras med respekt för alla inblandade parter, vilket helt uppenbart inte skett i den här tråden. Eftersom detta skötts mycket fult låser jag härmed tråden och ber er söka "rättvisa" via de instanser som finns i vårt samhälle.

På Garaget är det INTE ok att bedriva nån slags personjakt eller hat mot poliser eller någon annan yrkesgrupp, oavsett motiv.

Vi tar för övrigt inte ställning i sakfrågan på något sätt, utan vi låser endast tråden pga sättet den så kallade diskussionen hålls.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang