Va är de för turbo original på 740?

j-oberg
25 maj 2010 · 74 Inlägg

tja...    vad sitter de för turbo original på 740 turbo(årsmodell 90).  namn, nr och allt.   och finns det andra aggregat som passar direkt på(inga som helst modifieringar)?

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
25 maj 2010 · 2 252 Inlägg

använd sökfurnktionen FÖRHELVETE LÄR DIG SÖKA

" SÖK OCH DU SKALL FINNA" men dagens ungdom är väll för trög för sånt

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Interactive
25 maj 2010 · 56 Inlägg

Google.se?

" If you really want something in this life, you have to work for it. Now, quiet! The're about to announce the lottery numbers... "
Volvo_Mannen Volvoskadad
25 maj 2010 · 6 017 Inlägg

Någon form av Garrett agg sitter original på dom

Jonas
tal0n Mekaniker/Däckmontör
26 maj 2010 · 1 140 Inlägg

Mitshu TD04HL-13C?

granadadr
27 maj 2010 · 7 294 Inlägg

men snälla nån, vet ni inte det?? till å med jag som inte kan nått om Volvo kan ju det, Garrett t03 med lilla avgashuset ar 042 TROR jag, samma som Saab 900,

Aga_Diff Bärs!
23 juli 2010 · 3 456 Inlägg

granadadr skrev:
men snälla nån, vet ni inte det?? till å med jag som inte kan nått om Volvo kan ju det, Garrett t03 med lilla avgashuset ar 042 TROR jag, samma som Saab 900,

Jodå, jag är medveten om att tråden är gammal, men någon lär ju sätta tjommen på plats...


NÄÄRU!!
På årsm. -90 sitter det Mitsu agg original!
Närmare bestämt "TD04-13c"

Sen att du med stora bokstäver skriver "TROR" hjälper inte när du öppnade så pass hårt... wink

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
945TurboMS
23 juli 2010 · 261 Inlägg

Aga_Diff skrev:
På årsm. -90 sitter det Mitsu agg original!

Att det inte skulle finnas något annat än just mitsu till just årsmodell -90 tror jag inte ett skit på.....  Däremot kan jag tänka mig att det är det här året som mitsuaggen introduceras på volvo bilarna!
Gissningsvis är det likadant som på tidiga årsmodeller av 940, Att dom blandar hejvilt lol Allt beroende på vad som ligger närmast till hands vid monteringen!!

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 juli 2010 · 5 650 Inlägg

Aga_Diff skrev:

granadadr skrev:
men snälla nån, vet ni inte det?? till å med jag som inte kan nått om Volvo kan ju det, Garrett t03 med lilla avgashuset ar 042 TROR jag, samma som Saab 900,

Jodå, jag är medveten om att tråden är gammal, men någon lär ju sätta tjommen på plats...


NÄÄRU!!
På årsm. -90 sitter det Mitsu agg original!
Närmare bestämt "TD04-13c"

Sen att du med stora bokstäver skriver "TROR" hjälper inte när du öppnade så pass hårt... wink

knappast dom sitter original på slö40isarna med tanke på 940 turbo har Garret Fram till 93-94 eller nått sånt och de fick mitsu aggen i kombo med m90 lådan

så kanppast dom har de original men att Garret bilivit ut bytt under årens  gång till mitsu är 1 annan sak men fan inte original

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
turboforssen Telge Drifting Team
23 juli 2010 · 5 398 Inlägg

MrEricsson skrev:

Aga_Diff skrev:

granadadr skrev:
men snälla nån, vet ni inte det?? till å med jag som inte kan nått om Volvo kan ju det, Garrett t03 med lilla avgashuset ar 042 TROR jag, samma som Saab 900,

Jodå, jag är medveten om att tråden är gammal, men någon lär ju sätta tjommen på plats...


NÄÄRU!!
På årsm. -90 sitter det Mitsu agg original!
Närmare bestämt "TD04-13c"

Sen att du med stora bokstäver skriver "TROR" hjälper inte när du öppnade så pass hårt... wink

knappast dom sitter original på slö40isarna med tanke på 940 turbo har Garret Fram till 93-94 eller nått sånt och de fick mitsu aggen i kombo med m90 lådan

så kanppast dom har de original men att Garret bilivit ut bytt under årens  gång till mitsu är 1 annan sak men fan inte original

har du fått din fakta från kalle anka eller?  mitsu aggen sitter inte bara i kombo med m90
dom aggen kom -90
kan det bli tydligare än detta http://www.gikturbo.se/bytesturbo/bytes … 2833.V1175

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang