3276
Sök

Måla bakre ok, samt montera på R-bromsar (Volvo C70)

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
2 november 2006
Trådstartare
Hej!
Har planer på att måla oken bak i bilens färg, har sett detta på en annan C70 och gillade det. Vad för färg skall man använda, vanlig bättringsfärg el likn, duger inte va? Har ett par R-bromsar med skivor liggandes, funderar på att montera dem fram på bilen. Nån sa att man behövde bygga om b la länkarmar. Nån med mer exakt info om detta? Bilen det gäller är en C70 -98.

Tack på förhand!
MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

4 824 Inlägg
2 november 2006
Vilka R bromsar gäller det? X70 R eller S60/V70N R AWD?
X70 R bromsar (302mm) ska du redan ha på din då du har en T5.
S60/V70N R AWD blir lite värre då du bla behöver bygga adapterplatta för att det ska passa.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

946 Inlägg
3 november 2006
Trådstartare
Hej!
Ja, det är nog S60/V70N R-oken. Har för mig att det är Porschetillverkade ok, någon sa så iaf. Det är gråa ok med "R" på. Har för mig att jag sett dessa på en C70, så det borde vara praktiskt genomförbart?

MVH
David

4 824 Inlägg
3 november 2006
Det är BREMBO ok på S60/V70 R AWD.

Allt går det är bara olika svårt wink

Ska själv försöka få på dessa nån gång när jag får tag på billiga ok annars får det bli Preformance Line bromsarna (320mm) för jag tycker inte det räcker med orginal bromsarna längre (302mm).

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

946 Inlägg
6 november 2006
Trådstartare
Hehe! Jo, kan man skicka folk till månen skall det väl inte vara omöjligt att montera på dem... big_smile Tycker det skulle vara grymt att få på dem, dock har jag inte kunskap att göra detta själv utan hjälp. Jo, det är ju en viss skillnad på 302mm och 320mm... smile

MVH
David

Sök