Inga bromsar på min Sierra

Flash Modo-fan från början till slut
26 oktober 2006 · 330 Inlägg

Tjena.Det är så att jag har tappat bromsarna på min Sierra.Har bytt huvudbromscylindern och bakre hjulcylindrar(för dom mådde inge bra redan innan bromsarna tog semester).Efter bytet så fick jag tillbaka bromsarna...i ca 2 veckor,sen försvann dom helt tvärt igen.Har inte en susning om va fan som ha hänt.Ja vet,det största felet är att det är en Ford,men utom det,va fan kan det va?Har aldrig hänt nåt liknande på varken dom Volvo jag har haft eller på Audin ja hade.Är det en Fordsjuka eller vad??

Stolt far till Freddy 18/12-08
Volvo_Mannen Volvoskadad
26 oktober 2006 · 6 017 Inlägg

läckande bromssystem?

Jonas
kajc
26 oktober 2006 · 311 Inlägg

Blev bromsarna ordentligt luftade vid bytet? Har det försvunnit bromsvätska? Bytte du till nya delar eller beg? Kolla efter läckage.
Nej, jag har haft många Fordar och det är ingen normal "Fordsjuka"

Flash Modo-fan från början till slut
26 oktober 2006 · 330 Inlägg

kajc skrev:
Blev bromsarna ordentligt luftade vid bytet? Har det försvunnit bromsvätska? Bytte du till nya delar eller beg? Kolla efter läckage.
Nej, jag har haft många Fordar och det är ingen normal "Fordsjuka"

Jodå d blev dom och det har försvunnit bromsvätska men jag har inte hittat nåt läckage.Men jag har tänkt kolla upp det en gång till i helgen.Det är klart att jag bytte till nya delar.Vägrar använda nå annat när d gäller bromsarna...dom e ju lite viktiga å ha.Har ju iof kört utan ett tag nu men skulle inte va fel å få tbax dom.

Stolt far till Freddy 18/12-08
Flash Modo-fan från början till slut
8 november 2006 · 330 Inlägg

Fått tbax bromsarna nu...d va en hjulcylinder som hade gett upp...igen.Det var dock inte samma sida som sist,men med tanke på hur hårt den får gå så kan ja ju inte påstå att det känns bra med så kassa bromsar.Hade lite svårt att c vart d läkte innan ja fick in den för att torka.Innan så droppade det smältvatten överallt så att jag missade helt att det rann bromsvätska från trumman.Nä,tacka vet ja Volvon,den må va gammal,men funkar det gör den.

Stolt far till Freddy 18/12-08
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang