Volvo 850 T5R AUT 94- felsökning av växellägesgivaren

jimmy850
5 maj 2010 · 3 Inlägg

vid större gaspådrag med min 850 slutar den driva och det känns ungefär som om den slirar på kopplingen. lådan har tidigare gått felfritt och helt plötsligt så slutade den bara driva. enligt felkod så är signal från växellägesgivaren felaktig, kan detta vara orsaken? så min fråga är då om någon vet hur man felsöker en sådan och vart den i sådana fall sitter

MVH

norpan1
6 maj 2010 · 1 043 Inlägg

Byt givaren det hjälper troligtvis, den sitter på växellådan där viren är kopplad.

Marlboroman
6 maj 2010 · 8 233 Inlägg

Kan räcka med att öppna givaren och göra ren kontaktytorna och fetta in dem igen för att få givaren att funka igen.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
jimmy850
8 maj 2010 · 3 Inlägg

jag har nu försökt att ta ur givaren och kontrollera den men jag är fortfarande osäker på vilken det är och slänger därför upp en bild på hur det ser ut och hoppas på att någon kan hjälpa mig.
Det jag gjorde var att göra rent kontakterna på boxen som sitter där (B) jag försökte även att ta ur (A) och (C) utan resultat så om någon vet hur dessa sitter fast så ar jag tacksam för hjälp, samt att jag skulle vilja veta vilken av (A) och (C) som är växellägesgivaren.
jag har också fått ett tips om att det kan vara lamellpaketet som är slut, kan detta vara sant?

MVH

https://www1.garaget.org/gallery/archive/113693/large/923505_zqzy0d.jpg

TeQuilla
13 augusti 2010 · 764 Inlägg

Jag vill oxå veta vilken det är...

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang