5712
Sök

topp till b230a

svetsare
119 Inlägg
10 november 2006
Trådstartare
hallå!!
vill ha lite mera drag i motorn.
vilken topp får man ut mest effekt ur om man planar o portar toppen+annan kam.

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!

645 Inlägg
10 november 2006
531:an säger dem ju ska vara den värsta för trimning.
405 toppen "svanhals" toppen, sitter på b23e:n med 136 hästar, visserligen beror det väl på insprutningen också med men den toppen duger gott till med.

//Marcus Saari

svetsare
119 Inlägg
10 november 2006
Trådstartare
skulle vilja ha ungefär 150 -200hk.
vad bör jag göra mera då,turbo+-nej det vill jag inte ha utan jag vill ha rena hk..

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!

645 Inlägg
10 november 2006
Porta plana, större ventiler, värre kam, Megasquirt eller annat eftermarknads sprut, motronic räcker en bit det med eller dubbla förgasare, extraktor grenrör m.m
Lär räcka en stund.

//Marcus Saari

608 Inlägg
10 november 2006
bullen30 skrev:
skulle vilja ha ungefär 150 -200hk.
vad bör jag göra mera då,turbo+-nej det vill jag inte ha utan jag vill ha rena hk..

marinvev,16v topp eller en 531(portad å planad)vässt(a) kam(mar)!större ventiler! dubbla förgasare el. någon sorts insprutning! extracktor grenrör! finns mycke att göra!

old volkswagens never die,they just get lower:D

645 Inlägg
10 november 2006
Ja just, marinvevarna, dem ger väl en cylindervolym på 2,5 eller något sånt va? eller har jag virrat bort mig? vart kan man fiska sånna åt? *snor tråden lite*

//Marcus Saari

608 Inlägg
10 november 2006
zajja skrev:
Ja just, marinvevarna, dem ger väl en cylindervolym på 2,5 eller något sånt va? eller har jag virrat bort mig? vart kan man fiska sånna åt? *snor tråden lite*

jo de gör dom!du har helt rätt!

www.stenparnermotor.se säljer såna! sen kanske du oxå kan hitta nån begagnad på www.blocket.se

men har förstått att marinvevarna passar endast 230:orna!men brukar finnas olika åsikter om de!

old volkswagens never die,they just get lower:D

645 Inlägg
10 november 2006
Okej, ska kolla lite.
Åhfan, jobbigt då jag har en b23e med 405 toppen ( säger för frågan skull, har bra erfarenheter av den. )
Man får väl skaffa b230 block isf, hur mycket tjänar man på dem? cirka ungefär liksom:D
*nevermind* såg priset på¨dem;)
Tror inte direkt det är värt det. billigare att köpa en motor på 2,5 liter från 850 eller ngt annat.
Senast redigerat av zajja (10 november 2006)

//Marcus Saari

Sök