1995
Sök

Någon som kört/äger en Chevrolet SSR?

498 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Jag är lite sugen på att köpa en SSR men har ingen aning om hur den är att köra, väghållning, komfort etc. någon som kan berätta lite om den?

Jag har igentligen tre bilar jag funderar på.

1. Chevrolet SSR 2005- (den med 390hk)
2. Dodge Ram SRT-10
3. Ford Lightning

Jag ska änvända bilen som firmabil vilket innebär att den ska gå året runt.

Vilken bil skulle ni välja och varför?

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 augusti 2010
Skulle inte välja någon av dem som året runt bil. Om det nu ska vara en pickis och året runt, så skulle jag välja en äldre Dodge RAM med cummins diesel.

Hur billigt tror du det är att laga en Dodge RAM SRT-10 om du nu får ett motorhaveri?
Eller någon utav dem rättare sagt?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

498 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Fattar att det kostar att renovera men bara för att man kör på vintern behöver det inte bli renovering.

Jag vill ha någon av dessa bilar och jag kommer att köra året runt, någon annan bil är inte intressant.

SSR har antisladd så den funkar nog bra.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 augusti 2010
jewe skrev:
Fattar att det kostar att renovera men bara för att man kör på vintern behöver det inte bli renovering.

Jag vill ha någon av dessa bilar och jag kommer att köra året runt, någon annan bil är inte intressant.

SSR har antisladd så den funkar nog bra.

Aja, din begravning.

Om du nu är ute efter någon av dem, så skulle jag nog säga Ford Lightning, då den har billigast delar. Sen så funkar ju ingen av dem så bra i djupsnö.
Senast redigerat av Rinnegan (6 augusti 2010)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Tvivlare
2 266 Inlägg
6 augusti 2010
SSR'n helt klart! den drar verkligen folks blickar åt sig = bra reklam! chefen har en sån, men har inte ens suttit i den så kan inte betygsätta den. Men det är ju en Cheva pickis med Corvette-8a så de kan inte bli dåligt smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

498 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
MantaRobin skrev:
SSR'n helt klart! den drar verkligen folks blickar åt sig = bra reklam! chefen har en sån, men har inte ens suttit i den så kan inte betygsätta den. Men det är ju en Cheva pickis med Corvette-8a så de kan inte bli dåligt smile

Tanken är att den ska vara en rullande reklamskylt och jag tror oxå att SSR´n gör det jobbet bäst :-)

Kör din chef den på vintern?

498 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Finns det ingen som kört en?

498 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
På torsdag hämtar jag en -05a som gått 730mil :-)

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
29 augusti 2010
Får jag gisssa, en röd ? Här i Umeå ? smile
Riktigt fräna bilar, ganska unikt utseende ;P

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

498 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Japp den blev det :-)

1 045 Inlägg
30 augusti 2010
jag skulle ju aldrig köpa en pickup utan 4wd,  går satan inte köra i snö du har inget fäste alls, bara grymt irriterande..

498 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
NMI skrev:
jag skulle ju aldrig köpa en pickup utan 4wd,  går satan inte köra i snö du har inget fäste alls, bara grymt irriterande..

Snökjedjor på ;-)

Sök