5659
Sök

VR6a passat som bara går på 4a

3 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Jag försöker hjälpa en god vän till mig som har köpt en vw passat vr6

Ungefär 1 vecka efter han köpte den så började den gå dåligt jag kollade och konstaterade att coil packet var dåligt, bytte det men felet kvarstår sad.

Jag luskade ut att den inte gick på 3an och 6an dvs den tändspolen närmast fronten inte tänder. Har ingen ide om vad det kan vara.

Någon som har något förslag?
Jag testade att gå ut på vr6 forumet men deras databas ligger nere för tillfället.

475 Inlägg
30 augusti 2010
_-_Toby_-_ skrev:
Jag försöker hjälpa en god vän till mig som har köpt en vw passat vr6

Ungefär 1 vecka efter han köpte den så började den gå dåligt jag kollade och konstaterade att coil packet var dåligt, bytte det men felet kvarstår sad.

Jag luskade ut att den inte gick på 3an och 6an dvs den tändspolen närmast fronten inte tänder. Har ingen ide om vad det kan vara.

Någon som har något förslag?
Jag testade att gå ut på vr6 forumet men deras databas ligger nere för tillfället.

finns ett verktyg för att dra loss tändhattarna.. om man inte använder det så kan kabel bli dålig.
första jag kan tänka nu på rakarm. testa med en annan kabel och dubbel kolla med ett annat tändstift oxå

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

3 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Har gjort det nu köpte ett tändstift och testade med en kompis originalkablar inget liv där inte jag misstänker att det kan vara något el fel eller boxen som är dålig...
Hur kollar man felkoder på den?

475 Inlägg
30 augusti 2010
_-_Toby_-_ skrev:
Har gjort det nu köpte ett tändstift och testade med en kompis originalkablar inget liv där inte jag misstänker att det kan vara något el fel eller boxen som är dålig...
Hur kollar man felkoder på den?

Vid höger om lampan som du sätter på värmen till bakrutan
till höger om den så finns det 2st plast fyrkanter... öppna den så har du uttagen
V.A.G brukar kolla felkoder gratis på VW bilar.. iaf här jag bor..
annars så finns det folk på VR6.NU som oxå gör det för en mycket billig peng

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

3 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Tack ska du ha... jag återkommer med vad det var för fel på den

Sök