5225
Sök

Råd inför sänkning av SAAB 9-3 OG

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
Jag är ute efter en sänkningsats till min SAAB 9-3 -99. Jag har hittat en hel del men märkt att de endast sänker 35mm. Jag känner att bilen borde sänkas minst det dubbla alltså 70mm. Går detta att lösa på något vis? Känns inte som att jag blir nöjd om jag bara sänker 35mm. En kompis sa att jag kan köpa en sådan sänkningsats och sedan kapa de fjädrarna. Borde det inte isådanafall gå att kapa originalfjädrarna på samma sätt och sedan göra en framhjulsinställning??

Tacksam för svar!

Victor

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
20 oktober 2006
Trådstartare
Ingen som vet hur detta fungerar?

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 oktober 2006
Jo visst går det att kapa orginalfjädrar men ta det jävligt lugnt och fint när du kapar så inte härdningen går ur fjädrarna... Dock är det ju bättre med riktigt fjädrar, ta reda på vad det är för fjäderkonstant, längd, godsdiameter och diameter på fjädern så kan man köpa industrifjädrar...

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
10 november 2006
Trådstartare
Okej. Har letat runt lite nu och har kommit fram till att en kapning av fjädrarna är uteslutet. Finns det verkligen ingen sänkningsats som sänker mer än 35 mm ?

Tack på förhand!

MVH. Victor Dahlholm

2 123 Inlägg
10 november 2006
Det finns sänkningssatser som säner mer. vet att det finns 60mm till min bil till exempel, vill man åka riktigt lågt får man anväbda luftfjädring eller hydrualik.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
12 november 2006
Hej, bra ide att inte kapa, men glöm inte sen bara att hjulvinklarna ändrar sig ordentligt när man säkner...

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
Jag kommer naturligtvis att göra en fyrhjulsinställning efter det att jag har sänkt bilen. Har en kompis som håller på med sådant vilket underlättar en hel del tongue.

Sök