5189
Sök

Audi 100 Turbo plötsliga vibrationer/hugg i ratten!

12 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Hejsan! smile

Igår var jag ute o körde på motorvägen, allting gick fint ända tills det började vibrera i ratten, jag trodde först att det var jag som inbillade mig eller nått. Men vibrationerna/ huggen blev större o ratten började gå fram och tillbaka, släppte jag ratten så svängde den ganska kraftigt åt höger( och växelspaken gungade i takt me ratten på något vis) Svängde av på närmaste avfart för säkerhets skull. Men när jag körde vidare igen så var det över en bra stund tills det blev ännu värre till slut så tog jag landsvägarna hem o i rundellern blev det trögt att svänga åt vänster samtidigt som den högg i låg hastighet. detta har bara hänt lite grann en gång innan under min ägo tid som är ett år. hastigheten var 100 då de började, men sen efteråt vibrerade det även i låg hastighet. När bilen har stått en natt gick den som vanligt igen o släppte ja ratten så gick den helt rakt så hära fint går den  en lång sträcka. Däcken är bytta o hjulen balanserade, servo olja finns där. någon som  kanske har en aning om vad det skulle kunna vara? är tacksam för svar smile obehagligt när den gör så hmm kan kanske vara ett motorfäste så allt kommer ur balans eller en drivknut jag vet inte riktigt, om de hade vatt en drivknut så skulle de nog låtigt och pågått hela tiden.

Bilen!

Audi 100 turbo (ej Quattro)

-1987

Växellåda 5-växlad manuell.

Fri fart för ett fritt folk!
14 978 Inlägg
29 augusti 2010
någon drivaxel eller något tjall på lådan

hade liknande problem på min gamla 855 innan jag bytte låda
på den lådan var det ett lager till diffen som skurit

Kör fort så hinner inget hända...

12 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Tack för svar smile ja något i den stilen kan det ju vara, låter inte billigt tyvärr...

12 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
De fixade sig smile styrstången som inte satt inne i kuggen riktigt!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 september 2010
ziggy skrev:
De fixade sig smile styrstången som inte satt inne i kuggen riktigt!

Hehe någon som bytt styrväxel någongång å inte fått den på plats ordentligt? tongue Hänt mig en gång roll

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök