4904
Sök

Startmotor problem vw caddy -87 1,6td

Avstängd
46 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Har problem med att starta min bil när den är varm, har bytt startmotor, lagret i växellådan, kabeln mellan start och batteri och jorden till motor, kaross och batteri. men felet kvarstår fortfarande, startar hur lätt som hällst när den är kall, fattar inte vad felet är??

562 Inlägg
9 september 2010
vw_tdi skrev:
Har problem med att starta min bil när den är varm, har bytt startmotor, lagret i växellådan, kabeln mellan start och batteri och jorden till motor, kaross och batteri. men felet kvarstår fortfarande, startar hur lätt som hällst när den är kall, fattar inte vad felet är??

Kan det vara något i bränslesystemet som spökar?

9-5 Aero Sedan -05

Avstängd
46 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
nej jag tror inte det, vet inte vad det skulle va i så fall :s

21 761 Inlägg
9 september 2010
På vilket sätt är den svårstartad varm?
Måste du nöta länge på startmotorn eller går startmotorn segt?

Avstängd
46 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
startmotorn går segt orkar bar typ 2 varv sen är det stopp även fast det är kräm i batteriet

21 761 Inlägg
10 september 2010
Med tanke på att du har bytt alla kablar som har med startmotorn att göra så borde det ju inte vara fel där, men gör ändå spänningsmätningar på solenoiden vid startförsöket och se hur spänningen beter sig. Sätt plusmätpinnen på själva skruven som håller fast grova batterikabeln och minusmätpinnen på startmotorhöljet. smile

Mät även spänningen på batteripolerna för att få en jämförelse.

Avstängd
46 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
jag tror jag har kommit på felet, det är så att jag satte dit en startmotor från en bensinare och den är enligt autoexperten på 0,9 kw och den till dieseln ska vara på 1,7 kw, så jag ska försöka få tag på en ny startmotor igen tongue

21 761 Inlägg
10 september 2010
Nja, om startmotorn är för klen så ska det bli mer problem vid kall motor än vid varm motor. smile

Avstängd
46 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
jo jag vet men jag kan inte komma på något annat fel, kan ju va så att värmen från motorn gör startmotorn överhettad? :s det skadar direkt inte att byta till en start med nästan dubbla effekten smile

21 761 Inlägg
10 september 2010
Det håller jag förstås med om, kan bli problem på vintern annars. smile

Avstängd
46 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
jo jag hade motorn i en jetta förut och det var samma problem när motorn satt i den :p och det var ett ren helvete på vintern haha

21 761 Inlägg
10 september 2010
vw_tdi skrev:
kan ju va så att värmen från motorn gör startmotorn överhettad?

Sånt kan åtminstone hända på jänkare vad jag vet, hur det är på din bil får andra svara på. smile

Avstängd
46 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
så äre nog haha smile

4 Inlägg
12 september 2010
slitna lagerbussningar i startmotorn,i så fall skall det synas att den drar mycket ström när man försöker starta, dvs. belysningen blir tydligt svagare när man försöker starta. Om det bara "händer ingenting" är det något annat fel

Sök