5346
Sök

Nissan 200sx s13 högt laddtryck.

14 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Hejsan!

Jo det är såhär att jag precis installerade en Blitz Dual-SBC Boost Controller och såg att mitt laddtryck låg på 0.91. Normalt på en Nissan 200sx ska det vara runt 0.70bar. Även testat att koppla förbi solenoiden med samma resultat.

Bilen är original och kollade chippet idag. Kan ja kopplat laddtrycksmätaren till boost controllern fel? eller har den 0.9 bar av någon annan anledning?

Här är en bild på vart jag kopplade in den:

http://img231.imageshack.us/i/nogs.jpg/

Vet att den är ganska långt från insuget kanske skall vara närmare? eller så kanske jag har helt fel slang men det tror jag ej.

MVH

14 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Jo jag vet hur den fungerar tog en stund men fick årdning på de.

och den är rätt ikopplad.

Det är inte problemet utan det är att även fast den står på 0 eller är i OFF läge så visar den samma laddtryck 0.9

Har till och med testat koppla bort solenoiden helt och köra som det är original. Antingen visar den fel eller så har jag 0.9bar.

14 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Ingen som har en ide? sad

7 282 Inlägg
10 oktober 2010
Laddade den mindre innan du satte dit den då?

14 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Har aldrig haft mätare innan så har faktiskt ingen aning.

Men ja tror inte det efter som ben va precis likadan när ja satte tillbaks original slangen så boost controllern gjorde inget annat än vad en vanlig mätare gör.

7 282 Inlägg
10 oktober 2010
Ja en boost controller kan ju inte sänka laddet lägre än vad grundladdtrycket är ställt på.
Antingen så sitter det en hårdare wastegate eller så har något skruvat in staget på den.

14 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Okej ja får helt enkelt kolla upp det. men du tror inte mätaren kan spöka pågrund av de stället den är satt på?

7 282 Inlägg
10 oktober 2010
Du kan inte koppla in så att mätaren visar för mycket.

14 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Okej aja ja får kolla närmare på de! tack för hjälpen

Sök