6238
Sök

Golf 3 GTI -95 Får inte upp bilen

80 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Tjenare nu har jag hamnat i en knepig sitts det är så att jag inte lyckas låsa upp bilen , Jag har fjärrstyrt lås och när jag trycker på lås upp knappen så blinkar blinkerserna o de som vanligt och larmet stängs av men bilen e fortfarande låst  dom där pinnarna åker inte upp när jag låser upp bilen :S

Och jag har inga nyckelås till dörrhantagen och bagageluckelåset fungerar givetvis inte så hur ska jag göra ?

Jag har bytt batteriet i dosen men problemet är fortfarande kvar och det är nytt batteri i bilen som jag köpte i somras så har svårt att tro att det har laddat ur.

Är tacksam för svar så fort som möjligt eftersom jag behöver bilen imorgon sad

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 oktober 2010
dåligt batteri i bilen kanske ?
Har hört en o annan rövar historia om den är myt eller inte får väl du ta o avgöra.

skruva ner en nrskylts belysning bak i mata plus o minus kabeln på ett 12 volts batteri så ska det tydligen funka.

men om det funkar det vette fan men har läst detta en o annan gång här på Gorg smile

C H E V R O L E T <3

217 Inlägg
15 oktober 2010
Om jag minns rätt så är låset vakum/luftstyrt, dvs det går en luftslang ut till varje dörr som tvingar upp,ner pinnarna och i bagaget finns det en sorts pump (svart låda som det går slangar och en del elkablar till), minns jag inte fel är den på höger sida under baklampan
Förardörren går att tvinga upp med nyckel, men om du inte hade original nyckellås där vet jag faktiskt inte hur du ska göra.
Högst troligen är det iaf den luft/ vakumpumpen som har slutat fungera, var med och bytte en sådan på en Vento en gång i tiden, den pumpen var helt svart innuti och helt smällt och då var den bilen bara 10-11 år gammal

80 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
mondeofin skrev:
Om jag minns rätt så är låset vakum/luftstyrt, dvs det går en luftslang ut till varje dörr som tvingar upp,ner pinnarna och i bagaget finns det en sorts pump (svart låda som det går slangar och en del elkablar till), minns jag inte fel är den på höger sida under baklampan
Förardörren går att tvinga upp med nyckel, men om du inte hade original nyckellås där vet jag faktiskt inte hur du ska göra.
Högst troligen är det iaf den luft/ vakumpumpen som har slutat fungera, var med och bytte en sådan på en Vento en gång i tiden, den pumpen var helt svart innuti och helt smällt och då var den bilen bara 10-11 år gammal

Okej antog att den var felet också men det finns inte annat sätt än en känga genom rutan ? :S

Forummoderator
18 365 Inlägg
15 oktober 2010
Ringa en bärgare kanske är billigare och bättre än fota in rutan? De bör väl kunna ta sig in... Den gamla klassikern med en ståltrådsgalge då?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

80 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Tyvärr funkar inte de där med ståltråden :S har testat och bilen står hemma som tur e så behövs ingen bärgare tongue

Saab älskare!
4 597 Inlägg
15 oktober 2010
slå in rutan, billigt o lätt o byta, 150kr på skroten för en ruta smile Dock inte det roligaste med att få glas i hela bilen osv sad om du inte vill borra upp låskolven till bagageluckan o öppna bilen den vägen

80 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
slå in rutan, billigt o lätt o byta, 150kr på skroten för en ruta smile Dock inte det roligaste med att få glas i hela bilen osv sad om du inte vill borra upp låskolven till bagageluckan o öppna bilen den vägen

Låset funkar ju ändå inte men lite jobbigt och inte kunna stänga bagage luckan men funkar det värkligen att borra upp det ? att det värkligen öppnar sig så att jag inte gör något i onödan

1 513 Inlägg
15 oktober 2010
du har pm

Sök