Droppar bensin ur avgastratten när motorn är avstängd

VolvoGrabben
20 oktober 2010 · 14 Inlägg

Va e de som e fel om de droppar o rinner ut bensin i ett av avgastrattarna när motorn e avstängd  förgasaren är en enkel dellorto 40 som ja har sitter på min b20  den svarar inte riktigt på gasen direkt  när man ska dra i väg eller gasa lite tacksam för råd om hur ja tar mej till för att den ska sluta droppa en massa bensin tills de är tomt i förgasaren varge gång

Volvo 142T "Turbo" (1968)
MrCarfreak Gasglad
21 oktober 2010 · 3 244 Inlägg

VolvoGrabben skrev:
Va e de som e fel om de droppar o rinner ut bensin i ett av avgastrattarna när motorn e avstängd  förgasaren är en enkel dellorto 40 som ja har sitter på min b20  den svarar inte riktigt på gasen direkt  när man ska dra i väg eller gasa lite tacksam för råd om hur ja tar mej till för att den ska sluta droppa en massa bensin tills de är tomt i förgasaren varge gång

Flödar över.. ställ in bränsletrycket på 0,2bar.. funkar inte så bra med org. pumpen..

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
VolvoGrabben
21 oktober 2010 · 14 Inlägg

Okej hur ställer jag om trycket då jag har orginal bensin pump som sitter på motorn ska ja ha nått mätt instrument för att mäta de o skaffa en bränsle ragulator då eller?

Volvo 142T "Turbo" (1968)
MrCarfreak Gasglad
21 oktober 2010 · 3 244 Inlägg

VolvoGrabben skrev:
Okej hur ställer jag om trycket då jag har orginal bensin pump som sitter på motorn ska ja ha nått mätt instrument för att mäta de o skaffa en bränsle ragulator då eller?

har en malpassi tryckregulator till dellorto inkl. slang med bränsletrycksmätare om du är intresserad. skicka ett pm isåfall!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang