Volvo 240 83- problem med motorn.

GubbenochGumman
24 oktober 2010 · 77 Inlägg

hejsan  håller på ställa in ny bytt motor i min 240 det är alltså en  83a med  vanlig b23 med förgasare har ställt in kramremmen som den ska vara & brytarspetsen  men får inte tändningen att  vara  som den ska utan  den går bara bra på 30grader.  och den  går  ryckit    provat byta alla tändkablar stift osv  vad kan de vara för fel? nån som kan komma på nått?

Mercedes W123 300tdt "TurboN" (1981)
nozzen den enda som e som jag
24 oktober 2010 · 274 Inlägg

Norrlans_Racing skrev:
hejsan  håller på ställa in ny bytt motor i min 240 det är alltså en  83a med  vanlig b23 med förgasare har ställt in kramremmen som den ska vara & brytarspetsen  men får inte tändningen att  vara  som den ska utan  den går bara bra på 30grader.  och den  går  ryckit    provat byta alla tändkablar stift osv  vad kan de vara för fel? nån som kan komma på nått?

frågan är om du ställt in kamm å vev rätt? Lita inte på markeringar på remhjulen..plocka ner och va 100% säker att de står rätt. Annars tror ja du räknar fel på tändkablarnas följd.. kontrollera så du satt dom i rätt ordningsföljd på fördelaren och på stiften. Rotorn går ju motsatt klockans håll så du vet. Rätta mig om ja har fel:)

Din dröm är min verklighet
GubbenochGumman
24 oktober 2010 · 77 Inlägg

har rivit  ner allt o kollat   så allt stämmer på kammen  och  tänd följden är 1342 wink  gått fordons så smile     och  brytarn   öppnar 0.40  o står på nocken mot 1ans cylle

Mercedes W123 300tdt "TurboN" (1981)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang