El problem ford mondeo hjälp?

ford2
25 oktober 2010 · 37 Inlägg

har ett problem. asså har ingen el i bilen alls:/
trodde batterin va död men koppla starthjälp med en annan bil de funkade fortfarande inte!.

sen tror jag att en säkring saknas på bilen. alltså jag vet itne vad det är de är en står säkring typ fyrkantigt svart färgad. ligger i säkringsdosan . fins massa små vanliga säkringar och typ 4-5 st stora fyrkantiga grejer vet inte vad det är kollade på instruktions boken så hette dem R1 o uppot fatta inget!.

så vad tror ni det kan vara säkringen eller annat? bilen har ståt avställd i 4 månader .

tacksam för svar

Audi v6 "glidarn" (1998)
Mreque89 Oturen själv
25 oktober 2010 · 593 Inlägg

Byt batteri, Är batteriet slut så hjälper det inte med starthjälp.. Min ford sierra va samma problem med.
Slängde i ett nytt batteri å den starta utan problem. Den hade också stått i 4-5 månader utan underhållsladdning.

Brum
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 oktober 2010 · 17 571 Inlägg

Koppla bort minuspolen på batteriet. Anslut startkablar till kaross och pluspol. Nu är det hjälpbilens batteri som den kör på och ska starta. Om inte: Kolla anslutningarna och försök igen. Annars vidare felsökning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
robbinT
25 oktober 2010 · 341 Inlägg

kolla även så batteripolerna sitter på ordentligt samt kolla jorden så den inte ärjat av, dom svarta fyrkanterna är relän.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang