Volvo 740 16V -90 Känns trött

Mr_Aira Mr_Aira
27 oktober 2010 · 105 Inlägg

mk2_power skrev:

Mr_Aira skrev:
tycker att du ska kolla över insugspackningen, och ja de är inte många som inte har sportluftfilter;)
samt kolla fördelaren med rotorn, rengör om den är smutsig, min gick grymt mkt bättre av att byta

men om den får in luft via insugspackningen borde den ha alldeles för hög tomgång.

men eftersom dina stift var vita får bilen helt enkelt för lite soppa eller för mycket luft smile
jag hade även provat byta lmm då dom brukar spöka ibland. låna av en annan 740-ägare så slipper du köpa om det inte är den det är fel på

jo den får en tomgång på ca 1,5tusen varv tongue och så kan man läsa av felet, men min packning var sönder långt innan det varnade, kolla så att det stämmer med nummrena på lmm smile

Volvo 940 FTT "Busen" (1995)
lillisGTI
27 oktober 2010 · 152 Inlägg

allt stämmer och den har jätte bra tom gång hmm

JonasHalt
27 oktober 2010 · 699 Inlägg

Klart att den känns slö mot din G60 wink

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
cagiva_mannen Lysekil
27 oktober 2010 · 90 Inlägg

känns den trött byt bil till nått med riktiga hästar i

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Interactive
28 oktober 2010 · 56 Inlägg

proxXx skrev:
riktiga hästar i? då får man nog inte plats med så många tongue

Hahaha, dagens joke!

" If you really want something in this life, you have to work for it. Now, quiet! The're about to announce the lottery numbers... "
lillisGTI
29 oktober 2010 · 152 Inlägg

det är bara vinterbil så jag klarar mig med dom hästkrafterna som ska finnas

MrCarfreak Gasglad
29 oktober 2010 · 3 244 Inlägg

Om du nu inte har felkoder så tycker jag att du ska gå över till det mekaniska, dvs. gör ett komprov och jämför med std värden. Efter det kanske du ska kolla hur pass sleten kamremmen är då en sleten gör så att kammarnas värden förändras något. Efter detta kanske du ska kolla så inte kammnockarna gått ner sig..

Där har du något att börja med iafall smile

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang