3285
Sök

uppgradering till större bromsskivor hur gör man med oken?

494 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
satt och spåna lite och tänkte att till sommaren måste jag ha större bromsskivor för de som sitter org ser för fjolliga ut bakom fälgarna.

men så kom ja på de om man man skaffa större skivor så måste oken sitta längre ut ! hur löser man de är de bara att köpa special ok lr får man snickra ihop någe eget
och om man gör de vad säger beskicktningen om de och hur skulle man gå till väga
för att inte behöva vara rädd är ju rätt stora krafter de handlar om?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

1 417 Inlägg
21 november 2006
Det måste finnas större "ok-bärare" att köpa. Ett par hemmsnickrade är nog bara att glömma. Du kommer nog knäcka dom om du bromsar ordentligt någon gång. :S

130 Inlägg
21 november 2006
Det går fint att bygga adaptrar, bara man fräser dom ur en homogen bit stål, vet vad man gör och ser till att det är ett segt stål, typ verktygsstål. Hårdare metaller (rostfritt och titan) har tendens att splittras eller spricka vid vibrationer eller påfrestningar.
Har kört med adaptrar på corvette och fiero i åratal utan problem, och jag kör HÅRT. Besiktningen sa inget om det heller trots att dom kollade in dom noga.
Senast redigerat av Intel (21 november 2006)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 november 2006
Hej, har haft det på racebilen med de förra bromsarna, och den körs HÅRT om något... Inga som helt problem utom att det blev för mkt ofjädrad vikt så det blev ny konstruktion med modellanpassade ok...

Sök