Har ni sprayat 5-56 på grenröret så kommer det ryka tills det brinner bort. Det kan även vara gamal olja som sinner ner från toppen på grenröret. Och naturligtvi finns ju risken att den begagnade packningana som skulelha bytts samtidigt som grenröret läker lite, men det brukar hörs. Framföllt när man gasar.
Luftningen är ju inga större konstigheter, Man får ju pumpa och så får nån öppna och stänga nippeln. Eller så skaffar man 2 meter genomskinlig slang, 4-5mm innerdiameter som man sätter på nippeln och sen håller högt uppe, eller knyter fast runt grillen eller nåt annat lämpligt. Sen öppnar man bara nippeln och pumpar. Sen när väl vätskan kommer ut i slangen så kan man sluta pumpa. Då sköter resten sig självt. När det inet kommer ut nå mer luft så rä det bara att stäng nippeln och ta bort slangen. Va noga med att inte få vätskapå lackerade ytor.
Och det gäller ju såklart at man har rätt nivå i behållaren, eftersom både bromsar och koppling tar ur samma så kan det i vissa fall bli omöjligt att lufta enbart för att man har för lite vätska.