5353
Sök

Nissan 200sx vill inte starta

1 163 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
Hejsan som sagt så skulle jag ut å starta min 200sx och gick upp till 500 varv å bluddrade och sedan dog... sedan vill den ej starta , tänder inte men vevar runt motorn...

Sedan om man väntar ett tag å försöker starta så tänder den till men sedan bara vevar den utan att tända..

så vad kan vara fel? vrider jag till läge 2 så hör jag att soppa pumpen surrar igång.. så verka ju ej vara det som är fel.. kan man läsa felkoder på en 200sx?

såfall vart sitter databoxen?? och hur läser man av den osv oisv.... kom med tips å hjälp nu ... uppskattas väl!!

Mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 163 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
ingen som vet lite kända fel? mvh

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

229 Inlägg
13 november 2010
Hör på nogs.se(i forumet)

77 Inlägg
13 november 2010
boxen sitter på passagerar sidan under handsfacket till höger bara skruva bort plastkåpan så ser du den smile
har du plockat ut stiften och kollat så den inte får gnista? går den runt och får soppa och även tänder men inte vill hoppa igång så kan du börja med att kolla CASen var det på min iaf. klacken på avgaskammen som möter andra klacken i CASen har en tendens att gå av och splinsen slits och hamnar i fel läge.

1 163 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
Brewitz skrev:
boxen sitter på passagerar sidan under handsfacket till höger bara skruva bort plastkåpan så ser du den smile
har du plockat ut stiften och kollat så den inte får gnista? går den runt och får soppa och även tänder men inte vill hoppa igång så kan du börja med att kolla CASen var det på min iaf. klacken på avgaskammen som möter andra klacken i CASen har en tendens att gå av och splinsen slits och hamnar i fel läge.

tack för svar:) .. har ej hunnit kolla gnista ännu men ska göra det smile .. soppa kommer det fram tror jag för det luktar bensin när man drar den på startmotorn .. , och motorn vevar runt.. , CASen, är lite amatör nu men va e d för något ? lätt att kolla?

Mvh

77 Inlägg
13 november 2010
Hoaken skrev:
Brewitz skrev:

tack för svar:) .. har ej hunnit kolla gnista ännu men ska göra det smile .. soppa kommer det fram tror jag för det luktar bensin när man drar den på startmotorn .. , och motorn vevar runt.. , CASen, är lite amatör nu men va e d för något ? lätt att kolla?

Mvh

hehe CASen är den silvriga grejjen som sitter på högra sidan på kamremskåpan med 3 skruvar enklast att se om klacken är hel är om du skruvar loss den och kikar in vid kammen ska sitta en klack liknande en halvmåne i mitten med splines runtom har klacken gått av och splinesen är spetsiga och snea så har casen troligtvis kuggat över men bara till att byta avgaskammen då ganska enkelt ingrepp smile

1 163 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
Brewitz skrev:
Hoaken skrev:
Brewitz skrev:

Mvh

hehe CASen är den silvriga grejjen som sitter på högra sidan på kamremskåpan med 3 skruvar enklast att se om klacken är hel är om du skruvar loss den och kikar in vid kammen ska sitta en klack liknande en halvmåne i mitten med splines runtom har klacken gått av och splinesen är spetsiga och snea så har casen troligtvis kuggat över men bara till att byta avgaskammen då ganska enkelt ingrepp smile

tackar:) efter läst ditt inlägg igen så misstänkte jag att det var den men man vågar ju inte chansa... men sedan är det viktigt att montera casen korrekt efter markeringarna igen va?

vad tror du om Lmm, kan inte var den som gett upp? dock så tycker jag att bilen borde startat då men gått riktigt illa..?

mvh

77 Inlägg
13 november 2010
hehe ja dt du kan göra är ju o märka upp hur den sitter nu innan du skruvar lös den.

LMM tror jag inte det är som du säger så skulle bilen bara gå illa om den varit pajj men ändå gått att starta och låta den gå

1 163 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
Brewitz skrev:
hehe ja dt du kan göra är ju o märka upp hur den sitter nu innan du skruvar lös den.

LMM tror jag inte det är som du säger så skulle bilen bara gå illa om den varit pajj men ändå gått att starta och låta den gå

okej okej smile tack för det svaret:) , få se om ja kanske kan kolla på d imon smile få hoppas d e nåt lätt fel smile

Mvh

77 Inlägg
13 november 2010
hehe ingen fara och lycka till!

1 163 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
tyvär så ha jag haft fullt upp med annat än å kolla på min nissan .. dock så kollade brodern lite på den å såg att någon slang som gick till insuget (tror jag) var det hål i... tror ni att det kan vara det som strular till det hela?

Mvh

Sök