Hur har alla råd?!

mange_240
10 september 2010 · 1 562 Inlägg

antingen jobbar man hårt som jag, lr så är man kriminell.

SportPilot Ubåtsingenjör
10 september 2010 · 7 229 Inlägg

mange_240 skrev:
antingen jobbar man hårt som jag, lr så är man kriminell.

Eller så är man född med rika päron å är bortskämd så in i h*lv*te eller vunnit penger eller ärft en massa

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
sneJe
10 september 2010 · 115 Inlägg

Ja alla fall är ju unika, men över lag så handlar det om prioriteringar.. Resten av kommentarena här är ointressanta, massa bullshit om kriminalitet osv.. Några har rika päron visst, nån kanske är kriminell sure, en annan har fått pengar av pappa det köper jag, men kan nog säga att 85-90% här på garaget prioriterar sin bil framför mycket annat.. slutsnackat där har du svaret!

TouchOfRed Meldem
10 september 2010 · 4 137 Inlägg

sneJe skrev:
Ja alla fall är ju unika, men över lag så handlar det om prioriteringar.. Resten av kommentarena här är ointressanta, massa bullshit om kriminalitet osv.. Några har rika päron visst, nån kanske är kriminell sure, en annan har fått pengar av pappa det köper jag, men kan nog säga att 85-90% här på garaget prioriterar sin bil framför mycket annat.. slutsnackat där har du svaret!

Skulle tro så smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Tumbleweed
11 september 2010 · 1 711 Inlägg

En annan detalj i det hela förutom prioritera, så är det att köpa o sälja prylar, men framför allt, göra/hitta bra klipp! Jag har alltid letat fynd, och även bytat mig upp till där jag vill komma smile Blocket.se är en mycket effektiv sida att fynda på smile

Bjork OEM <3
11 september 2010 · 6 957 Inlägg

Tumbleweed skrev:
En annan detalj i det hela förutom prioritera, så är det att köpa o sälja prylar, men framför allt, göra/hitta bra klipp! Jag har alltid letat fynd, och även bytat mig upp till där jag vill komma smile Blocket.se är en mycket effektiv sida att fynda på smile

Jävligt sant! Har man kunskap om bilar kan man köpa vrak och reparera, är man
händig med svets = bredda plåtfälgar etc etc.

Lyckades hitta en komplett Viggenvinge på skroten, 400kr gav jag för den, putsa upp den och 4 dagar senare var den såld för 2900kr.. bra deal? tongue

OEM <3
TouchOfRed Meldem
11 september 2010 · 4 137 Inlägg

Tumbleweed skrev:
En annan detalj i det hela förutom prioritera, så är det att köpa o sälja prylar, men framför allt, göra/hitta bra klipp! Jag har alltid letat fynd, och även bytat mig upp till där jag vill komma smile Blocket.se är en mycket effektiv sida att fynda på smile

Smart ! roll

Men är det inte ett jäkla jobb att byta och hålla på? lätt att bli lurad osv?

På  tal om byte, så såg jag nån artikel om att en killa började med en mobiltelefon, sedan bytte o bytte, sedan bytte han till sig en iPhone, sedan bytte den till en bil, och ja du förstår. Och det slutade med att han bytte till sig en Porsche 911. Den nyare modellen oxå yikes
Tog 2år och mycket jobb. sorry, off topic !

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Tumbleweed
11 september 2010 · 1 711 Inlägg

Hehe, ja det har han nog gjort! Själv hade jag köpt en Jukebox för 3.000:- som jag bytade till mig en JÄVLIGT dålig B-ford kaross(den hade varit nerkapad-nergrävd-uppgrävd-ihop svetsad), den bytade jag bort mot en hotrod, saknade visserligen motor o låda o lite jobb.. Men i värde: från 3000:- till ca. 80-90 tusen smile
Man ska inte ge sig, och man ska gärna skicka bytesförslag, man som säljare kan bli sugen på det du erbjuder, vipps har du kanske börjat en resa i bytes "världen".

Thullen
11 september 2010 · 1 653 Inlägg

köp begagnat, bli stamkund på ebay, gör saker själv, köp och sälj prylar med förtjänst, gör svartjobb på släktingars/bekantas bilar osv osv...
Samt prioriteringar såklart.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
TouchOfRed Meldem
11 september 2010 · 4 137 Inlägg

Tumbleweed skrev:
Hehe, ja det har han nog gjort! Själv hade jag köpt en Jukebox för 3.000:- som jag bytade till mig en JÄVLIGT dålig B-ford kaross(den hade varit nerkapad-nergrävd-uppgrävd-ihop svetsad), den bytade jag bort mot en hotrod, saknade visserligen motor o låda o lite jobb.. Men i värde: från 3000:- till ca. 80-90 tusen smile
Man ska inte ge sig, och man ska gärna skicka bytesförslag, man som säljare kan bli sugen på det du erbjuder, vipps har du kanske börjat en resa i bytes "världen".

Gäller ju att har skaplig tur med, nåt som jag inte brukar ha med sånt att göra tongue

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
TouchOfRed Meldem
11 september 2010 · 4 137 Inlägg

Thullen skrev:
köp begagnat, bli stamkund på ebay, gör saker själv, köp och sälj prylar med förtjänst, gör svartjobb på släktingars/bekantas bilar osv osv...
Samt prioriteringar såklart.

Har dock inte ekonomin att börja köpa o sälja saker ännu. hmm

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
TouchOfRed Meldem
11 september 2010 · 4 137 Inlägg

Elda skrev:

TouchOfRed skrev:

Thullen skrev:
köp begagnat, bli stamkund på ebay, gör saker själv, köp och sälj prylar med förtjänst, gör svartjobb på släktingars/bekantas bilar osv osv...
Samt prioriteringar såklart.

Har dock inte ekonomin att börja köpa o sälja saker ännu. hmm

jasså? exempel på vad jag har köpt billigt sålt dyrt går från 300 för ett insug och 1000 kroner när jag sålde det smile har kompisar som köpt eftertraktade blinkers för 50 spänn o sållt för 500 med mera.. Att köpa+sälja handlar enbart om att hitta billigt och sälja till marknadspris.

Det handlar inte om tur. Det handlar om att varje dag kolla blocket på vad som kommit ut i din närhet, samt kolla tradera och andra annonsplatser. själv har jag 8 platser jag kollar 20-200 gånger om dan för att leta fynd och jag har väll gjort 5-10 fynd på 1½ år och sett betydligt fler gå förbi i dom högre prisklasserna.

5-10 fynd, hur mycket har du tjänat på varje ?ca

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Phed
22 november 2010 · 242 Inlägg

Många jobbar nästan ihjäl sig för att kunna hålla igång med det här, vissa spenderar 1000kr på bil och 3000kr på nöjen varje månad, medans andra lägger 4000kr direkt på bilen. Räknar du ut det på ett år har du relativt mycket pengar att spendera på en bil / år.

Banken äger icke min bil av många anledningar, jag anser att man inte ska låna för att köpa någonting som inte genererar i pengar senare. Ett hus, en riktigt smällfet båt eller någonting som inte sjunker i värde är helt ok, men en bil är ingen investering alls, om vi tänker ekonomiskt.

Sjukt är ändå att det är nedlagt en kvarts miljon sammanlagt på inköp och eftermonteringar, på en sketen plåtbit.
Nu ska jag gå och dra någonting gammalt över mig, jag hade kunnat köpa en jävligt tight kärra för de här pengarna.

mrpalmer
22 november 2010 · 796 Inlägg

Phed skrev:
Många jobbar nästan ihjäl sig för att kunna hålla igång med det här, vissa spenderar 1000kr på bil och 3000kr på nöjen varje månad, medans andra lägger 4000kr direkt på bilen. Räknar du ut det på ett år har du relativt mycket pengar att spendera på en bil / år.

Banken äger icke min bil av många anledningar, jag anser att man inte ska låna för att köpa någonting som inte genererar i pengar senare. Ett hus, en riktigt smällfet båt eller någonting som inte sjunker i värde är helt ok, men en bil är ingen investering alls, om vi tänker ekonomiskt.

Sjukt är ändå att det är nedlagt en kvarts miljon sammanlagt på inköp och eftermonteringar, på en sketen plåtbit.
Nu ska jag gå och dra någonting gammalt över mig, jag hade kunnat köpa en jävligt tight kärra för de här pengarna.

Håller med dig till fullo här! Bilarna tar man cash direkt, inge lån på dem inte. Köp och sälj är inte min grej riktigt, jobbar som en tok veckorna jag inte har barnen, åker halv 6 på morgonen och kommer hem 7 på kvällarna då återstår det fortfarande 2 timmars jobb hemma innan man kan stänga av jobbet.

Sen får man prioritera saker. Spar alltid undan ex antal tusen varje månad.

Hemma bra, garaget BÄST!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang