3910
Sök

'Saab 9-5 2.0t Manuell -99' vägrar starta ibland

2 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Hej!

Tänkte kolla om någon av er kan hjälpa mig..

Idag ville inte min Saab starta, tändningen fungerade och startmotorn också men själva motorn ville inte "hosta" igång. Jag testade larma på och av flera gånger (om det var något med startspärren), men gick inte.. efter en kvarts testande väntade jag ca 5 minuter och testade en sista gång så startade den väldigt fint. Sen stängde jag av motorn och försökte igen, då fungerade den. Och fungerar nu också, förmodligen. Men det är inte första gången detta fel kommer. Vad kan det vara för något? Glapp någonstans? Bränlsepumpen? Något relä?

Lite historik.. Sista tiden har den ibland rykt till helt plötsligt, när man haft en jämn hastighet. För några månader sedan poppade det upp ett meddelande i displayn väldigt ofta; "Service stöldlarm" men tryckte alltid bort den, sen hade den slutat att dyka upp.

Tänkte lämna in den hos Saab.. Någon som har idéer?

1 020 Inlägg
26 november 2010
kolla tändkasetten bränslefilter o bränslerelä vanligt fel min hackar oxå ibland då tankar jag 10 liter e85 i tanken med vanlig bensin då slutar den hacka  service stöldlarm är backup batteri i larmet som tar slut funkar inte att byta batteri många har provat en ny tuta kostar 2500 på saab annars aktiveras larmet i tid o otid även när bilen låses med nyckel o ibland ej går att stänga av mindre trevligt men har inget med startproblem att göra

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

Sök