4726
Sök

Startproblem Audi A6 1995

2 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Jag får ibland göra väldigt många startförsök innan bilen startar. När den väl går i gång går den perpekt.
Har haft den på verkstad som mätt upp en masa kontakter och sedan fått tillbaks bilen med komentar att det inte är något fel på den.Jag har själv bytt tändspole utan resultat.Det är samma problem även vid varm bil.Bensinpumpen fungerar ,den hörs .Så inget bränsleproblem. Snälla hjälp!!

311 Inlägg
28 november 2010
Kan ingenting om Audi men det kanske är tomgångsmotorn? Testa hålla lite gas vid startförsöket.

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

2 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Har testat det med

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 november 2010
Har du läst av felkoder? Min grova gissning är att det är vevaxelsensorn, speciellt om den kan ha oförklariga "ryck" nån gång ibland, alternativt att den kan tjuvstanna nån enstaka gång.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 november 2010
Kolla även att "immon" funkar som den skall! På VW kring 95-96 så var mottageren som sitter kring tändlåset inte den bästa...Så läs även av felkoderna för "immon"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök