4575
Sök

Ingen värme i Audi A4 1.8T -01 I

5 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Halloj! Jag hoppas jag skriver det här i rätt tråd och att jag kan få hjälp med mitt problem.
För 1-2 månader sen upptäckte vi att vi inte får nån värme i ac´n.
Eftersom vi har ägt bilen i 3 månader så åkte vi tillbaka till bilförsäljaren och bad dem fixa detta.
Bilen åkte in på verkstad och vattenpumpen bytes ut. Vilket funkade i nån dag.
Andra gången bilen var inne byttes temostatet coh systemet luftades.
     Det höll också ett par dagar. Sen blev det kallt igen,
Tredje gången vi lämnar in den till verkstaden byttes tändspolar och luftintaget flyttades.
Och Värmen funkar ffr inte.
NU vill verkstaden (efter påstodda tips från audi verkstäder och liknande) Sätta in en elektrisk BMW pump brevid vattenpumpen. Och personligen (utan erfarenhet) har jag svårt att se vad detta skulle tjäna tlll.

Glömde skriva att vi får värme i bilen när vi kör i ca 100km/t. Men kommer vi under 100 så blir det kallt i bilen igen.
Jag hoppas att nån förstår mitt problem och kan ge mig ett ljus över problemet.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 november 2010
har de överhuvudtaget läst av bilens felminne? de flesta fel som kan uppkomma i bilarna vad gäller elektronik av olika slag visar sig i stort sett utan undantag i felminnet. om det gäller acc:n kan du kolla av enkla felkoder själv genom att hålla in knappen för återcirkulation och sedan trycka på upp-knappen på acc-enheten. en lista över vad de olika siffrorna betyder kan du hitta här:
http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … &Mode=

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

5 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Ja alltså nu tjafsar vi med bilfirman som sålde bilen eftersom dem har tagit in bilen 3 ggr på verkstad och nu vill vi att en annan verkstad ska kolla å se om dem kan lösa det men firman vägrar göra detta...
Så konsumentverket och reklamationsnämden är indragna!
Men tack för svaret! jag ska kolla det själv å se om man ser nåt som inte stämmer!!!

5 Inlägg
29 november 2010
Min pappa hade liknande problem på en BMW e46. I hans fall var det fläktmotståndet som var trasigt.
Problemet började med att fläkten varierade i hastighet för att till slut inte gå alls.

När fläkten inte gick så kom värmen bara fram när fartvinden tryckte på.

Går din fläkt?

Bild på ett fläktmotstånd: http://thumbs2.ebaystatic.com/m/mcaZ8Du5CKa-xEleke_PUoQ/140.jpg

Edit: Alltså kupefläkten.
Senast redigerat av bruksroy (29 november 2010)

5 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
ja fläkten går bra och allt är som det verkar förutom att det inte blir varmt....  Verkstaden på firman säger att dem har bytt en massa osv men det har aldrig gett ett direkt resultat...
Jag är inte direkt kunnig med bilar och jag har ingen aning om hur jag ska göra heller.

5 Inlägg
29 november 2010
Okej, då har jag inga fler förslag.

Men kolla lite audi-forum, så kanske du kan hitta något.

Lycka till.

5 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
verkligen tack för hjälpen!

5 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Problemet löst. byta in bilen mot en annan...

Sök