Rimlig pris på repration av verkstaden?

Lundbergarn
3 december 2010 · 89 Inlägg

Hej fick just ut bilen från verkstan och det gick på ca 16000 och ja undrar bara om detta priset är rimligt då jag själv inte har någon aning om va sakerna brukar kosta, det han gjorde på bilen var:big_smile

Ny topplockspackning
slipa ventilerna
ny kamrem
kamremspännare
och fixade expantionkälet så det var tätt.

är 16000 rimligt för detta? eller är det billigt eller överpris? va tycker ni? !yikes

Porsche 924 "Whiteraw" (1983)
Brådhis * Voff voff *
3 december 2010 · 10 328 Inlägg

Lundbergarn skrev:
Hej fick just ut bilen från verkstan och det gick på ca 16000 och ja undrar bara om detta priset är rimligt då jag själv inte har någon aning om va sakerna brukar kosta, det han gjorde på bilen var:big_smile

Ny topplockspackning
slipa ventilerna
ny kamrem
kamremspännare
och fixade expantionkälet så det var tätt.

är 16000 rimligt för detta? eller är det billigt eller överpris? va tycker ni? !yikes

Beror ju lite på vad det är för bil(!) och om det är en märkesverkstad eller inte t.ex... smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
caromania Forummoderator
3 december 2010 · 9 296 Inlägg

Det låter inte speciellt dyrt om det är en "riktig" verkstad som kör vitt, men det är mycket pengar och kanske något som polacken på hörnet gör billigare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Lundbergarn
3 december 2010 · 89 Inlägg

Gjordes av en rätt liten verksta men ingen märkesverksta. oki bra undra bara om det var rimligt! tack!big_smile

bilen är en porsche 924 big_smile

Senast redigerat av Lundbergarn (3 december 2010)

Porsche 924 "Whiteraw" (1983)
Rojpen
3 december 2010 · 2 230 Inlägg

ja det låter väll rimligt, är ju delar+ arbetskostnad... menar hjulager byte ena fran på en primera-98 hos verkstad går på runt 4-5000kr...

så kan det vara då det inte blev som det skulle
vitto Bäst
3 december 2010 · 250 Inlägg

Skulle kosta 15000k för mig att byta topplockspackning på min 850 på Mekonomen, så det låter faktiskt inte så farligt! smile

Burna bör man annars dör man!
BMW 540 it/6 HK31 122/499 "Enda i världen" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang