5042
Sök

Bmw 520 m20 startar ej efter toppbyte..

186 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Hälper en polare... Har fått ihop allt men nu startar inte bilen. Får gnista o soppa fram till railen har ej kollat stiften men tror att det går hela vägen,spridarna klickar iallfall
När man kör på starten så kan han hoppa igång sen dö direkt.
nollningarna på kam o vev stämmer,likså tändkablar mm
Har hört att btr på bmw kan strula i ge dåligt/högt tryck specielt när det är kallt ute, o kallt är det i vårat kall garage så kan den fått sig ett fnatt ell vad de vara för fel??
andra vanliga bmw fel.

560 Inlägg
30 november 2010
Tändspolen kanske som har gett upp?!

Eller kanske kamremmen som har hoppat någon kugg...

Annars tror jag till 100% att det är bränsletrycksregulatorn, kan vara så att den fastnat och får för mycket bränsle!!

186 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Wilsgaard skrev:

Annars tror jag till 100% att det är bränsletrycksregulatorn, kan vara så att den fastnat och får för mycket bränsle!!

okej tackar smile ska kika på de på torsdag inte så kul att meka i ett kallgarage i detta väder.. tongue

560 Inlägg
30 november 2010
Hogge_ skrev:
Wilsgaard skrev:

okej tackar smile ska kika på de på torsdag inte så kul att meka i ett kallgarage i detta väder.. tongue

Nej fy fan de håller jag med dig om smile

Hör gärna av dig om du hittar felet, alltid bra att ta lärdom av andras problem wink

Lycka till i vilket fall!!

Mvh Axel

186 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Wilsgaard skrev:
Hogge_ skrev:
Wilsgaard skrev:

Nej fy fan de håller jag med dig om smile

Hör gärna av dig om du hittar felet, alltid bra att ta lärdom av andras problem wink

Lycka till i vilket fall!!

Mvh Axel

japp återkommer ifall bilen startar big_smile
tackar tackar

186 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Bilen har nu startat, inget fel hade gjorts. Bilen var bara sur.. efter 1 minut på starten o batteri booster så hoppande den igång och går nu som en klocka smile

560 Inlägg
3 december 2010
Härligt big_smile

186 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
Ja det kan man säga,trodde faktiskt inte att en bil kunde bli så sur/seg startad kanske har lite med att göra med kylan att de varit så kallt i garget big_smile

560 Inlägg
4 december 2010
Ja de lät lite konstigt men ibland ska man ha tur också wink Oftast är de inga stora fel

Sök