3602
Sök

Laguna dör på tomgång vid kyla

1 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Jag har en Laguna -05 som kanske inte är den mest felfria bilen, men förutom ett apr byten av tändspole så har motorn gått som en klocka och alltid startat (hade lite trubbel när batteriet blev för gammalt, men det är bytt nu).

Igår och idag, vid minus 12 gradet, har den dock krånglat lite med mig på tomgången i början efter start. De första minuterna av körning vill den liksom hakka ner och stänga av när jag kommer fram till en korsning och inte ger gas. Den har bara stoppat en gång, jag har sett till att mata på varven lite extra när jag saktat ner, men det skall väl knappast behövas på en bil som inte är äldre än så...

Jag läste om ett liknande problem i ett volvoforum där man tipsade om att byta temp.givaren på kylvattnet, kan det vara något? Bilen är servad enl. anvisning, senast för 2000 mil sedan, så jag tvivlar på att det är luftfilter eller så, men inte omöjligt i och för sig. Jag är mycket okunnig och ohändig när det gäller bilar sad

/M

----------------------------------------------------
Varför säljs bilar på den Svenska marknaden
utan motor- och kupévärmare som standard?

172 Inlägg
16 december 2010
Anledningen till att jag inte har något bra svar är för att jag inte beblandat mig med sådant skräp. Men om det inte har å göra med något elektriskt så är det väl märket det är fel på. Gaspjäll som inte lirar t.ex? Hör med dina närmaste Renault handlare, typ bilia. Bara gå in å snacka med någon meck där inne dom brukar vara hjälpsamma. Bara fråga vad dem tror att det kan vara. Lycka till och om jag vore du byt in den mot något vettigare roll

Sök