3611
Sök

Buzzande från i-panelen VW Caravelle -88 möjligen varningsljud för något ?

Professionell amatör
451 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Problemet dök upp igår, ett HÖGT buzzande ljud =S

Det påverkar inte bilens gång eller några varningslampor etc.. Panelen ser nästan ut som på golf mk2 om ni fattar, hastighet på vänster och klocka till höger..

http://www.vwgolf.se/album_pic.php?pic_id=18402

Detta lilla L-formade kretskort sitter på baksidan av hastighetsmätaren, den har inget att göra med mätaren utan sitter bara där, vet inte varför. Har kommit fram till att grejen längst till höger på bild måste vara det som låter, någon som vet vad den är till för och varför den låter helt oförklarligt ?

Det finns tydligen enligt instruktionsboken en buzzer för vattennivå/tryck samt en för oljenivå/tryck, står inte var dessa sitter eller så.. Min nivåerna är normala och bilen går inte i kok, den låter inte illa heller.. Dessutom kommer det när jag gasar/ligger på jämn, aldrig på tomgång så tror inte på dåligt tryck..

HJÄLP !!?!

AUDI - Four rings to rule them all

Audiot ;)
195 Inlägg
17 december 2010
Kan det vara metarmorfajsern som hamnat i 0-läge? eller Karbulatorboostarn som hoppat ur sin innersta krets?

wink

Mr.Speed
Audiot ;)

Forummoderator
18 399 Inlägg
17 december 2010
Kopplas ur skiten och hoppas dt är nån givare som spökar och inte nåt värde som är of bounds.

Professionell amatör
451 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
hmm jaao men nu kopplade jag ur o provkörde lite, den verkar vilja gå i kok så jag tror det kan vara varning för vattnet på nått sätt.. nivåerna i påfyllningsbyttan och expansionskärlet är normala, men med motorn bak och kylet fram så blir det några riktigt långa kylarslangar att lufta, måste vara luft kvar där nånstans, får dålig värme från det främre värmepaketet också(det som drivs av kylaren).. Har bytt ett dåligt vattenrör ibak i helgen, så lite vatten har jag ju bytt även om det inte är allt vatten !

AUDI - Four rings to rule them all

Sök