Ojämn gång med öppet filter 2.8 V6

Lumik Däcksvarvare
16 december 2010 · 227 Inlägg

Har en Audi Coupé 2.8 V6 med öppet filter som jag dragit iväg en bit från motorn för att den inte ska suga i sig varm luft.. med original-låda går den hur bra som helst, så fort jag har öppet filter går den lite ojämt, speciellt när den är nystartad och på låga varv..

Den kan väl inte dra i sig speciellt mycket varmluft så som den är placerad?:: bild->
http://www.garaget.org/?car=207964&image=2152918

Kommer avskärmning hjälpa eller vad är fel? jag förstår inte hur det kan bli någon skillnad mot vanliga luftboxen.. Får den i sig för mycket luft eller vad tongue

tacksam för svar smile

mvh Viktor

Senast redigerat av Lumik (16 december 2010)

The legendary
joQue Game On!
16 december 2010 · 244 Inlägg

original brukar de ju sitta förvärmning från grenröret just för kallstarter på vissa bilar(vet inte om din audi har detta), nu när du har öppet filter så finns den inte kvar o därför blir de lite knas med regleringen av luft/soppa o autochoken o allt de där, eller så börjar din Luftmassemätare bli dålig.

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
Lumik Däcksvarvare
16 december 2010 · 227 Inlägg

Finns ej någon förvärmning... :S

Om det vore LMM som är problemet, varför märks det inte med originalboxen?? vad mer kan vara fel?

Senast redigerat av Lumik (16 december 2010)

The legendary
adam_svedberg
16 december 2010 · 19 Inlägg

tycker detta är konstigt! ditt sitter ju nästan placerat som mitt, har aldrig märkt nått av detta!

Lumik Däcksvarvare
16 december 2010 · 227 Inlägg

adam927 skrev:
tycker detta är konstigt! ditt sitter ju nästan placerat som mitt, har aldrig märkt nått av detta!

Du har inte märkt någonting? En till fråga, adaptern som krävs för montering på LMM, har du en sådan? jag köpte en på Biltema och den är lite "strypt" dvs att den går ihop lite i mitten.. kan detta påverka?

Edit: ser även att din motor inte är identisk med min, ser ut att vara en del skillnader..

Senast redigerat av Lumik (16 december 2010)

The legendary
Lumik Däcksvarvare
17 december 2010 · 227 Inlägg

Ingen som har någon annan teori?

The legendary
adam_svedberg
17 december 2010 · 19 Inlägg

Lumik skrev:

adam927 skrev:
tycker detta är konstigt! ditt sitter ju nästan placerat som mitt, har aldrig märkt nått av detta!

Du har inte märkt någonting? En till fråga, adaptern som krävs för montering på LMM, har du en sådan? jag köpte en på Biltema och den är lite "strypt" dvs att den går ihop lite i mitten.. kan detta påverka?

Edit: ser även att din motor inte är identisk med min, ser ut att vara en del skillnader..

jag har också adapter från biltema! de kan ju klart påverka, särskilt om den får in ojämnt mycket lust redan, dock har jag jag aldrig märkt nått av detta. har du nått luftintag från grillen?

Lumik Däcksvarvare
17 december 2010 · 227 Inlägg

adam927 skrev:

Lumik skrev:

adam927 skrev:
tycker detta är konstigt! ditt sitter ju nästan placerat som mitt, har aldrig märkt nått av detta!

Du har inte märkt någonting? En till fråga, adaptern som krävs för montering på LMM, har du en sådan? jag köpte en på Biltema och den är lite "strypt" dvs att den går ihop lite i mitten.. kan detta påverka?

Edit: ser även att din motor inte är identisk med min, ser ut att vara en del skillnader..

jag har också adapter från biltema! de kan ju klart påverka, särskilt om den får in ojämnt mycket lust redan, dock har jag jag aldrig märkt nått av detta. har du nått luftintag från grillen?

Mm jag har inget uttag mot grillen, men och andra sidan får den ju inte mindre luft än original på det viset jag har det :S får helt enkelt testa dra något rör från grillen till dit.. och se om det hjälper.. är säkert möjligt men ser inte varför det skulle vara någon skillnad =/

The legendary
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang