3974
Sök

Eberspächer med lite bensin i tanken.

12 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Undrar om någon vet vad som händer om man kör Eberspächer när tanken nästan är tom på bensin.
Råkade göra det och nu så lyser motorlampan, undrar om det finns någon koppling.

Bilen är en Chrysler 300c -06 2.7.

/Pasi

845 Inlägg
18 december 2010
Varför inte bra skriva Bensinvärmare så vet alla vad det är, då jag fick googla på Eberspächer.

Inget ska hända så länge inte bensinvärmaren förbrukade all bensin så tanken blev tom och det blev luftbubblor.

1 489 Inlägg
18 december 2010
Skulle kunna vara så att motorn sög luft om du tömt tanken och hackat till och styrsystemet tror det är fel på motorn, jag vet att Eberspächer dricker fruktansvärt med bränsle smile
Senast redigerat av MarcusL (18 december 2010)

• Även den starka måste ta i när han skiter

845 Inlägg
18 december 2010
MarcusL skrev:
Skulle kunna vara så att motorn sög luft om du tömt tanken och hackat till och styrsystemet tror det är fel på motorn, jag vet att Eberspächer dricker fruktansvärt med bränsle smile

Jag hade en värmare förut. Den drog knapp 1dl per timme.

1 489 Inlägg
18 december 2010
Jimpiz skrev:
MarcusL skrev:

1dl på timme? Då är det dags och kolla efter hål i tanken på arbetsbilarna smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

845 Inlägg
18 december 2010
MarcusL skrev:
Jimpiz skrev:
MarcusL skrev:

1dl på timme? Då är det dags och kolla efter hål i tanken på arbetsbilarna smile

Finns säkert olika modeller av bräslevärmare och olika effektivitet, där av bränsleförbrukningen.

12 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
Skumt, nu har motorlampan slocknat. Det kanske inte va så farligt ändå. Tack för inläggen ;-)

Sök