3053
Sök

Hur luftar man kylare i 525 e34???

30 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
hur luftar man kylare i 525 e34???

1 271 Inlägg
21 december 2010
man ställer fronten högt/ hissar upp den. har bilen igång tills arbetstemp öppnar luft skruven på kylarn och låter all luft komma ut å stänger den när det bara kommer vatten

1 534 Inlägg
21 december 2010
Jag har bilen plant, öppnar luftskruven på kylaren och luftskruven på termostathuset
Sen fyller jag på fullt med kylarvatten sen startar jag bilen och vrider på full värme sen varmkör den på tomgång och fyller på vatten. Samt kontrollerar tempen i kupen och så det blåser varmt om fläkten.

Sen när det börjar bubbla vid skruven på termostathuset så drar jag åt båda skruvarna och kontrollerar nivån i expansionskärlet.
Funkat varenda gång, har aldrig haft problem med kokningar, överhettningar osv.

Jag förstår inte varför folk har så väldiga problem med att lufta bmws kylsystem?

1 271 Inlägg
21 december 2010
Iam2fast4U skrev:
Jag har bilen plant, öppnar luftskruven på kylaren och luftskruven på termostathuset
Sen fyller jag på fullt med kylarvatten sen startar jag bilen och vrider på full värme sen varmkör den på tomgång och fyller på vatten. Samt kontrollerar tempen i kupen och så det blåser varmt om fläkten.

Sen när det börjar bubbla vid skruven på termostathuset så drar jag åt båda skruvarna och kontrollerar nivån i expansionskärlet.
Funkat varenda gång, har aldrig haft problem med kokningar, överhettningar osv.

Jag förstår inte varför folk har så väldiga problem med att lufta bmws kylsystem?

jag menar de. har haft 3 bmw inte haft några problem förutom när jag körde 318 turbo tongue då ville de sig inte redigt tongue

Sök